Peugeot 306: Rozsądna kalkulacja
Czasy, kiedy Peugeot 306 kusił swoją linią nadwozia, mamy już chyba dawno za sobą.

Nadal nie można mu jednak odmówić olbrzymiej funkcjonalności. Zachęcająca jest także relacja ceny do oferowanej wartości.
Przez wiele lat Peugeot preferował klasyczną i dość zachowawczą stylistykę, która skutecznie opierała się sezonowym zmianom motoryzacyjnej mody. "306" - zaprezentowany w roku 1993, należy właśnie do tej grupy.
O zaletach i wadach kompaktowego Peugeota pisze Jacek Ambrozik.
Zakład General Motors w Gliwicach uruchomił w ubiegłą środę produkcję nowej Astry sedan.
Egzemplarz z numerem jeden w kolorze srebrnym i wyposażony w silnik benzynowy o pojemności 1.8 l trafi do klienta w Rosji.
Pierwszy seryjny egzemplarz czterodrzwiowego modelu, który zadebiutował w listopadzie ubiegłego roku podczas Salonu Samochodowego w Stambule, zjechał oficjalnie z linii produkcyjnej w zakładach General Motors w Gliwicach. To trzeci model, po Astrze Classic i Zafirze, produkowany w Gliwicach.
Zakład General Motors Manufacturing Poland w Gliwicach, który rozpoczął produkcję w 1998 roku, cieszy się doskonałą reputacją ze względu na jakość produkowanych tam samochodów i jest uważany za modelowy zakład GM.
Od nowej Astry sedan będzie się więc wymagać wysokiej jakości. Konstruktorzy nowego modelu przejęli z wersji kombi długi rozstaw osi (2703 mm), co zapewniło dużą przestrzeń z tyłu i obszerny bagażnik. Dzięki długości 4618 mm i pojemności przestrzeni bagażowej wynoszącej 500 litrów ten czterodrzwiowy sedan o szerokości 1754 mm i wysokości 1458 mm zalicza się do górnej strefy segmentu samochodów rodzinnych.
W nowej wersji Astry dostępne będą cztery nowoczesne silniki benzynowe i wysokoprężne z rodziny Ecotec o pojemności skokowej od 1,3 do 1,8 l i mocy od 90 do 140 KM. Najmocniejszą jednostką będzie silnik benzynowy 1,8 o mocy 140 KM ze zmiennymi fazami rozrządu. Gama skrzyń biegów obejmuje pięcio- i sześciobiegowe skrzynie ręczne, czterobiegową przekładnię automatyczną oraz unowocześnioną, zautomatyzowaną ręczną skrzynię biegów Easytronic.
Konstrukcję najnowszej Astry sedan oraz plany produkcyjne związane z tym modelem przybliża Grzegorz Lepak
Volkswagen Golf Variant: Naprawdę dłuuuuuuugi
Do sprzedaży wszedł VW Golf Variant, siódma już wersja Golfa, poczynając od hatchbacka, poprzez Golfa Plus, po ekstremalnie sportową R32. Sylwetka i prowadzenie linii nowego modelu wyraźnie zdąża w kierunku Passata Varianta.
Stylistycznie nowy Golf jest autem typowym dla koncernu Volkswagena. W linii bocznej można z łatwością zauważyć wiele cech charakterystycznych dla tego właśnie modelu, np. sięgające daleko w bok tylne światła. Można się też doszukiwać podobieństw z Passatem, ale nawet ze Skodą Fabią Kombi. Jest to jednak absolutnie nowa konstrukcja, której jakością wykonania i wykończenia zdecydowanie bliżej do Passata właśnie.
Nowemu Variantowi Golfa przygląda się z bliska Grzegorz Lepak.
W numerze także sporo informacji technicznych. Kiedy przychodzi czas na wymianę sprzęgła i ile kosztuje ten zabieg serwisowy? Czy warto szukać używanych mechanizmów różnicowych i na co zwrócić uwagę decydując się na element pochodzący z demontażu? Na te pytania daje odpowiedź 35. numer Auto-Bit.