Odnowione Evo

Mitsubishi Lancer Evolution to jeden z najbardziej popularnych samochodów sportowych ostatniej dekady. Jak już informowaliśmy niedawno w USA a także w Wielkiej Brytanii zaprezentowano najnowszą odmianę oznaczoną jako Evolution VIII.

Kliknij
KliknijINTERIA.PL

Zewnętrznie nowy Lancer Evolution VIII różni się od swojego poprzednika zmienionym całkowicie kształtem przedniej części nadwozia, w tym zderzaka zintegrowanego z kratą wlotu powietrza. Zabiegi konstrukcyjne miały na celu nawiązanie do nowej tendencji w stylizacji samochodów Mitsubishi, ale również poprawę właściwości aerodynamicznych Lancera. Długość całkowita samochodu w porównaniu z Evolution VII została zwiększona o 80 mm, a jego podstawowe wymiary wynoszą: 4535 x 1770 x 1450 mm.

INTERIA.PL

Lancer Evolution VIII charakteryzuje się korzystniejszym od swojego poprzednika współczynnikiem oporów powietrza. Dzięki zupełnie nowym kształtom wlotów powietrza uzyskano także lepsze chłodzenie turbodoładowanej jednostki napędowej o pojemności 2 litrów oraz mocy 275 KM. Płyta chroniąca dolną część silnika ma również zmieniony kształt redukujący opory powietrza i zapewnia lepsze chłodzenie układu przeniesienia napędu.

Tylny spojler został wykonany z tworzyw sztucznych wzmocnionych włóknem węglowym. Jego nowa, lżejsza konstrukcja zapewnia lepszy efekt aerodynamiczny polegający na skuteczniejszym "przyssaniu" samochodu do drogi, szczególnie podczas większych prędkości.

INTERIA.PL

Nowy Mitsubishi Lancer Evolution VIII spełnia rygorystyczne wymogi amerykańskich przepisów dotyczące ekologii i bezpieczeństwa. Zmieniono między innymi konstrukcję zbiornika paliwa, którego pojemność została jednocześnie powiększona do 53 litrów.

TUTAJ fotogaleria nowego Mitsubishi.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas