Nowy Volkswagen Transporter na prąd? Co wy na to?

Salon w Genewie to nie tylko supersamochody. Na imprezie liczną reprezentacje mają też, zdecydowanie bardziej przyziemne, pojazdy użytkowe.

Volkswagen e-Co-Motion
Volkswagen e-Co-MotionInformacja prasowa (moto)

Swoją koncepcyjną wizję "miejskiego pojazdu dostawczego" zaprezentował Volkswagen. Co ciekawe, niemiecka firma postawiła na napęd elektryczny.

Linie nadwozia Volkswagena e-Co-Motion (bo tak właśnie brzmi pełna nazwa pojazdu) przypominają obecnego Transportera - fan modelu dostrzeże jednak stylistyczne nawiązania do historycznych modeli T1 czy T2. Podobnie, jak w przypadku pierwszych generacji auta, układ napędowy zainstalowano w bezpośrednim sąsiedztwie tylnej osi.

Samochód wyposażono w elektryczny silnik trakcyjny zapewniający moc 68 KM. Chwilowa moc maksymalna jednostki wynosi 115 KM, maksymalny moment obrotowy to 270 Nm.

Co ciekawe, Volkswagen proponuje zróżnicowanie oferty akumulatorów, w zależności od potrzeb użytkowników. Podstawowy moduł ma mieć pojemność 20 kWh, co spokojnie wystarcza do pokonywania dziennych dystansów w granicach 100 km. Baterie o pojemności 30 kWh miałyby spełniać oczekiwania klientów, którzy pokonują dziennie około 150 km. Moduł o największej pojemności - 30 kWh - zapewniać ma zasięg około 200 km.

Jak myślicie, czy tak właśnie wyglądać będzie przyszłość miejskich samochodów dostawczych?

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas