Nowy mitsubishi outlander. W salonach latem!
Na salonie w Genewie Mitsubishi zaprezentowało oficjalnie nową generację outlandera.
Genewa 2012
Samochód wymiarami niewiele różni się od obecnej, dobrze znanej generacji tego modelu. Jednak wygląd jest inny. Styliści dostali za zadanie zaprojektowanie samochodu, który można określić trzeba słowami: "mocny - bezpieczny - prosty" (ang.: Solid - Safe - Simple). I to raczej się udało.
Wnętrze samochodu wykonane ma być z materiałów wysokiej jakości (tapicerowane powierzchnie, miękkie materiały i plastiki, srebrne akcenty, lśniące czarne aplikacje).
Na rynku europejskim nowy outlander będzie oferowany z jednym z dwóch silników: 2,0-litrowym benzynowym typu MIVEC lub wysokoprężnym MIVEC Clean Diesel o pojemności 2,2 litra (z silnikiem 4N14 produkcji Mitsubishi). Auto będzie dostępne nie tylko z napędem na 4 koła, ale również w wersji przednionapędowej. Na 2013 rok zaplanowano debiut outlandera w wersji hybrydowej.
W zależności od konkretnego rynku, modelu, silnika i specyfikacji, dostępny będzie także system Auto Stop & Go oraz sześciostopniowa przekładnia automatyczna.
Wśród wyposażenia znajdziemy m.in. "eco-friendly driving system", który informuje kierowcę, gdy ten jedzie w najbardziej oszczędny sposób. Dzięki temu kierowca może wybrać taki sposób jazdy, który pozwoli mu na maksymalną oszczędność paliwa.
Nowy mistubishi outlander trafi do salonów latem.
W cieniu produkcyjnego modelu wyposażonego w klasyczne silniki spalinowe, debiutuje również nowy outlander z hybrydowym układem napędowym.
Japończycy określają swój pojazd mianem pierwszego auta P-HEV na świecie. Oznacza to, że będzie to pierwsza ładowana bezpośrednio z sieci hybryda, która opracowana została od podstaw jako jedna z wersji napędowych nowego outlandera a nie, jako osobny model. Oznacza to, że samochód zaprojektowany został w taki sposób, by można w nim było zastosować zarówno silniki benzynowe, jak i układ hybrydowy.
Outlander P-HEV napędzany jest dwoma trakcyjnymi motorami elektrycznymi, po jednym na każdą oś pojazdu. Dodatkowo, w aucie zamontowano również silnik spalinowy, który może pełnić funkcję generatora prądu, lub przekazywać moc na koła przednie.
Dzięki takiemu rozwiązaniu kierowca ma do wyboru trzy tryby jazdy - elektryczny, hybrydowy szeregowy i hybrydowy równoległy. W tym pierwszym pracują wyłącznie silniki elektryczne, które dzięki energii zmagazynowanej w akumulatorach zapewniają zasięg 50 km. W drugim, silnik spalinowy pełni jedynie funkcję generatora prądu (wydłużając zasięg) w trzecim wspiera on jeden z motorów elektrycznych napędzających przednią oś (dzięki czemu auto ma może pochwalić się lepszymi osiągami).
Dodatkową zaletą tak zaawansowanych rozwiązań jest możliwość uzyskania 100% momentu obrotowego na kołach już w momencie ruszania, co wynika z charakterystyki pracy silników elektrycznych. Pozwala to na osiąganie przyspieszeń analogicznych do samochodu z silnikiem spalinowym V6 o pojemności skokowej 3,0 l. Daje to również możliwość przejechania bez tankowania ponad 800 km przy emisji CO2 poniżej 50 g/km.