Nowy Mercedes GLE 450 AMG 4MATIC

Mercedes rozszerza paletę usportowionych modeli sygnowanych przez AMG. Do oferty niemieckiej marki dołącza właśnie nowy Mercedes GLE 450 AMG 4MATIC.

Mercedes GLE 450 AMG 4MATIC
Mercedes GLE 450 AMG 4MATICInformacja prasowa (moto)

Z zewnątrz samochód rozpoznać można po 20-calowych, pięcioramiennych obręczach kół ze stopów lekkich, których wewnętrzne części pomalowano na czarny, wysoki połysk. Na liście opcji znalazły się felgi w rozmiarze 21 cali. Standardowo auto porusza się na oponach w rozmiarze 265/45. Model wyróżnia się też chromowanymi listwami przyprogowymi i - wkomponowanymi w tylny zderzak - dwiema podwójnymi końcówkami układu wydechowego.

Mercedes GLE 450 AMG 4MATIC

Mercedes GLE 450 AMG 4MATIC 
Mercedes GLE 450 AMG 4MATIC 
Mercedes GLE 450 AMG 4MATIC 
Mercedes GLE 450 AMG 4MATIC 
Mercedes GLE 450 AMG 4MATIC 
Mercedes GLE 450 AMG 4MATIC 
Mercedes GLE 450 AMG 4MATIC 
Mercedes GLE 450 AMG 4MATIC 
Mercedes GLE 450 AMG 4MATIC 
Mercedes GLE 450 AMG 4MATIC 

W kabinie znajdziemy m.in. podciętą u dołu, sportową kierownicę, aluminiowe wstawki ozdobne czy, wykonane ze stali nierdzewnej, nakładki na pedały. Kierownicę, fotele, podłokietniki i boczki drzwi obszyto perforowaną skórą. Sportowe aspiracje modelu zdradza m.in. wyskalowany do 280 km/h prędkościomierz i elementy dekoracyjne z włókien węglowych.

Pod maską, zamiast mocarnego V8, znajdziemy silnik V6 o pojemności 3,0 l. Podwójnie uturbiona jednostka z bezpośrednim wtryskiem paliwa - w zakresie od 5500 do 6000 obr./min - rozwija moc 367 KM. Motor może się też pochwalić maksymalnym momentem obrotowym 520 Nm oferowanym między 2000 a 4200 obr./min. W układzie napędowym zastosowano automatyczną, dziewięciostopniową skrzynię biegów 9G-TRONIC. Moc stale dostarczana jest na wszystkie koła w stosunku 40:60 (z przewagą tylnej osi).

Standardowym wyposażeniem jest pneumatyczne zawieszenie AIRMATIC wyposażone w system adaptacyjnego tłumienia ADS Plus. Ten automatycznie dopasowuje nastawy zawieszenia do stylu jazdy kierowcy monitorując dane z czujników kąta skrętu kierownicy, prędkości obrotowych poszczególnych kół czy danych z komputera ESP. Inżynierowe zadbali też o odpowiednie poprawki w układzie kierowniczym, który w wersji AMG może się pochwalić bardziej bezpośrednim przełożeniem.

Mercedes GLE 450 AMG 4MATICInformacja prasowa (moto)

W zależności od nastroju czy warunków na drodze kierowca ma do wyboru aż pięć trybów jazdy (indywidualny, komfortowy, śliska nawierzchnia, sportowy i sport plus). Komputer dostosowuje wówczas wiele parametrów, jak np. reakcję przepustnicy, momenty przełączania poszczególnych biegów, sztywność i prześwit zawieszenia, czułość układu kierowniczego, a nawet dźwięk silnika.

Nowy Mercedes GLE 450 AMG 4MATIC przyspiesza do prędkości 100 km/h w 5,7 s i osiąga - limitowaną elektronicznie - prędkość 250 km/h. średnie zużycie paliwa - oczywiście wg europejskiego testu pomiarowego NEDC - to 8,6 l/100 km.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas