Nowy mały Volkswagen. Na większych kołach
Na niespełna miesiąc przed rozpoczęciem salonu motoryzacyjnego w Genewie Volkswagen opublikował pierwsze zdjęcia nowego auta z rodziny Up! - modelu o nazwie Cross.

Volkswagen Cross Up!











Samochód, który w najbliższym czasie pojawi się w ofercie w niemieckiej marki to cios wymierzony w nową Pandę 4x4. Czy Włosi mają się czego obawiać?
W przeciwieństwie do nowej Pandy Polo Cross nie ma wcale terenowych aspiracji. Wprawdzie samochód wyposażono w plastikowe nakładki na błotniki i progi oraz duże 16-calowe koła ze stopów lekkich, ale producent nie ukrywa, że jego naturalnym środowiskiem są asfaltowe drogi. Od pozostałych modeli z rodziny Up! auto różni się jedynie takimi akcentami, jak np. przestylizowane zderzaki ze srebrnymi wstawkami.
W stosunku do pozostałych modeli z rodziny Up! bez zmian pozostawiono układ napędowy. Moc przekazywana jest wyłącznie na przednie koła za pośrednictwem ręcznej, pięciostopniowej skrzyni biegów. Pod maską pracuje benzynowa, trzycylindrowa jednostka o pojemności 1,0-litra rozwijająca moc 75 KM.
Niemiecka firma nie chwali się osiągami auta, można się jednak spodziewać, że nie będą one znacząco odbiegać od pięciodrzwiowego Up!, który przyspiesza do 100 km/h w nieco ponad 13 s. i rozpędza się do prędkości maksymalnej 171 km/h.

Na rodzimym, niemieckim rynku za Volkswagena Up! w wersji Cross zapłacić trzeba będzie 13 925 euro, czyli niespełna 58 tys. zł. W tej cenie otrzymamy m.in. skórzane wykończenie kierownicy, lewarka zmiany biegów i hamulca ręcznego, czy lakierowane na wysoki połysk (w kolorze szarym lub czerwonym) elementy wnętrza (deska rozdzielcza, parapety drzwi). Standardem będzie tez dwukolorowa (czerwono-szara) tapicerka foteli.
W Polsce cross up! zadebiutuje w drugiej połowie roku.

