Nowy bentley continental GTC

Na salonie we Frankfurcie Bentley zaprezentował model continental GTC drugiej generacji, czyli wersję cabrio continentala GT, który debiutował w zeszłym roku.

Bentley continental GTC
Bentley continental GTCAFP

Oba samochody napędzane będą oczywiście tym samym silnikiem - sześciolitrową jednostką W12 o mocy 575 KM i momencie 700 Nm. W połączeniu ze zautomatyzowaną skrzynią biegów QuickShift sprint do 100 km/h zajmuje 4,6 s (do 160 km/h - 10,9 s), a prędkość maksymalna to kosmiczne 313 km/h.

Napęd przekazywany jest na wszystkie koła, standardowo w stosunku 40:60 proc (I generacja miała równo 50:50). Średnie zużycie paliwa ma wynosić 16,5 l/100 km.

Nowy continental GTC ma o 4 cm większy rozstaw osi. Auto porusza się na 20-calowych felgach, w opcji zamówić będzie można 21-calowe.

Dużym sukcesem konstruktorów jest ograniczenie masy - auto waży o 70 kg mniej od zaprezentowanego w 2006 roku poprzednika. To tak, jakby pozbyć się jednego pasażera! Co ciekawe, największy wpływ na spadek wagi miało... zastosowanie cieńszych foteli.

Nowy bentley continental GTC zadebiutuje we wrześniu na salonie we Frankfurcie. Jednak zamówienia można już składać, a pierwsze samochody trafią do klientów pod koniec roku. Europejska cena netto (bez Vatu) wynosi 170 tysięcy euro...

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas