Nowe Maserati GranCabrio. Ma V6 i nawiew na kark
Maserati zaprezentowało nowe GranCabrio – wersję modelu GranTurismo wyróżniającą się otwartym dachem. Czego możemy się po niej spodziewać?
Maserati GranCabrio. Wygląd
Maserati GranCabrio, jeśli chodzi o stylistykę, nie odbiega od swojego odpowiednika z zamkniętym dachem. Mamy więc tutaj szeroką, zaokrągloną atrapę chłodnicy, podłużne przednie lampy, czy przetłoczenia na masce.
Wnętrze Maserati GranCabrio
Wewnątrz zmieszczą się cztery osoby. Samochód posiada wyświetlacz zegarów, oraz dwa ekrany na środku. Jeden do obsługi multimediów, drugi do sterowania klimatyzacją. Z poziomu ekranu można również sterować elektrycznie składanym materiałowym dachem. Jak informuje producent, na schowanie go potrzeba 14 sekund, a proces składania może odbywać się w czasie jazdy z prędkością do 50 km/h. Materiałowy dach oferowany jest w pięciu kolorach.
Maserati pomyślało o komforcie jazdy z otwartym dachem w nieco chłodniejsze dni. GranCabrio wyposażone jest w układ ogrzewania karku, który dostarcza ciepłe powietrze do okolic szyi kierowcy i pasażera siedzącego z przodu. Do wyboru są trzy poziomy intensywności działania nawiewów.
W opcji natomiast użytkownik Maserati będzie mógł zdecydować się na ręcznie składaną osłonę przeciwwiatrową. Używać można, kiedy autem podróżują tylko dwie osoby.
Maserati GranCabrio. Jaki silnik?
Maserati GranCabrio w momencie debiutu dostępne jest w wersji wyposażeniowej Trofeo. Za wprawianie auta w ruch odpowiada sześciocylindrowy podwójnie doładowany silnik o pojemności trzech litrów i mocy 542 KM. Jak chwali się producent, jest to najmocniejsza jednostka, jaka kiedykolwiek została zbudowana dla modelu GranTurismo. Zapewne w niedalekiej przyszłości do oferty dołączy również odmiana elektryczna.
Maserati zwraca również uwagę na pochodzenie swojego auta. Jak informuje, model w 100 proc. produkowany jest we Włoszech.