Nowe Infiniti Q50 zastąpi G37

Jedną z gwiazd salonu motoryzacyjnego w Detroit jest nowy model Infiniti o nazwie Q50.

Infiniti Q50
Infiniti Q50Informacja prasowa (moto)

Jest to pierwszy samochód, który otrzymał nazwę wg nowej nomenklatury przyjętej przez japońską markę. Q50 zastąpi w ofercie model G37.

W USA pojazd oferowany będzie w dwóch wersjach napędowych: z dobrze znanym 3,7-litrowym V6 lub układem hybrydowym.

Pierwszy rozwija moc 328 KM i dysponuje momentem obrotowym 365 Nm. Napęd hybrydowy wykorzystuje 3,5-litrowe V6 o mocy 302 KM (350 Nm) i elektryczny silnik trakcyjny rozwijający 67 KM i 270 Nm

Zarówno auta z silnikiem 3,7 l, jak i odmiany z napędem hybrydowym wyposażone są w siedmiobiegową, automatyczną, sterowaną elektronicznie przekładnię, która - na życzenie klienta - może być sterowana łopatkami montowanymi na kolumnie kierownicy. W obu wersjach silnikowych Q50 jest dostępny z napędem na tylne koła lub z inteligentnym systemem napędu 4x4.

Informacja prasowa (moto)

Na liście opcji nowego Q50 znalazł się system bezpośredniego sterowania adaptacyjnego - Direct Adaptive Steering. Po raz pierwszy rozwiązanie tego typu zostało zastosowane w samochodzie produkowanym seryjnie. System umożliwia szybszą reakcję kół na ruch kierownicy, ponieważ przekazuje na koła ruchy kierownicą szybciej, niż w przypadku układu mechanicznego. Oferuje jednocześnie cztery różne tryby jazdy - z elastycznymi ustawieniami stopnia wspomagania kierownicy i przełożenia układu kierowniczego - wybierane przez kierowcę w zależności od jego preferencji lub warunków drogowych.

Informacja prasowa (moto)

Detroit 2013

AFP
AFP
AFP
AFP
AFP
AFP
AFP
AFP
AFP
AFP
AFP
AFP
AFP
AFP
AFP
AFP
AFP
AFP
AFP
AFP
AFP
AFP
AFP
AFP
AFP
AFP
AFP
AFP
AFP
AFP
AFP
AFP
AFP
AFP

Nowością jest też aktywny asystent toru jazdy (Active Lane Control), który z pomocą kamer ułatwia utrzymanie pozycji na środku pasa ruchu. Układ ten jest częścią systemu zapobiegania niekontrolowanej zmianie pasa ruchu (LDP - Lane Departure Prevention). System ten idzie o krok dalej w porównaniu z tradycyjnymi układami, ponieważ nie tylko śledzi drogę przed pojazdem, ale dokonuje również drobnych korekt skrętu kierownicy, jeśli są one potrzebne z uwagi na silny boczny wiatr lub nierówności nawierzchni.

INTERIA.PL

Samochód, który konkurować ma m.in. z BMW serii 3 i Mercedesem klasy C pojawi się w salonach japońskiej marki latem. Auto trafi również do Europy.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas