Nowa Kia Sportage przeszła lifting. Co zmieniło się w koreańskim bestsellerze?
Kia Sportage to jeden z najchętniej wybieranych samochodów przez Polaków. Tylko od początku 2025 r. do końca maja na ten model zdecydowało się 5 702 klientów, co dało mu czwarte miejsce na polskim rynku. Od debiutu w 1993 r. sprzedano już ponad 7 mln egzemplarzy tego modelu na całym świecie. Obecna generacja jest na rynku od 2021 roku i właśnie przeszła lifting.

W skrócie
- Nowa Kia Sportage przeszła zauważalne zmiany stylistyczne, nawiązujące do modeli elektrycznych marki oraz wprowadza nowoczesne rozwiązania we wnętrzu, takie jak system CCnC i bezprzewodowa łączność.
- Dostępne są trzy wersje napędowe, w tym klasyczna benzyna, hybryda oraz hybryda plug-in, a najmocniejszy wariant osiąga rekordową moc 288 KM.
- Nowy model pojawi się stopniowo w polskich salonach od trzeciego kwartału 2025 roku, a Kia planuje dynamiczną rozbudowę oferty hybryd i elektryków do 2030 roku.
- Więcej podobnych informacji znajdziesz na stronie głównej serwisu
Nowa Kia Sportage. Zmienił się nie tylko wygląd
Charakterystyczna sylwetka Sportage została zachowana, jednak design przeszedł zauważalne zmiany. Kształty wyraźnie nawiązują do elektrycznych modeli EV3 i EV9, bazując na filozofii "przeciwieństwa, które się przyciągają", co nadało mu bardziej nowoczesny i dynamiczny wygląd.
Zarówno przedni, jak i tylny zderzak zostały przeprojektowane. Uwagę zwracają również reflektory Star Map LED wyposażone w powitalną animację oraz funkcję dostosowywania wiązki światła do warunków drogowych. Nowe obręcze kół dostępne są w rozmiarach 17, 18 i 19 cali, przy czym warianty 18- i 19-calowe zarezerwowano dla usportowionej wersji GT-Line.

Minimalistyczne i bardziej nowoczesne wnętrze
Kierownica otrzymała nowy, dwuramienny wzór. Zmieniony kształt obudowy poduszki powietrznej kierowcy i zamaskowane otwory wentylacyjne tworzą minimalistyczny kokpit, wzorowany na wnętrzu modelu EV3. Boczne nawiewy zostały również obniżone i znajdują się na jednej linii ze środkowymi kratkami.
Centralnym elementem jest system Connected Car Navigation Cockpit z dwoma 12,3-calowymi, zakrzywionymi wyświetlaczami panoramicznymi oraz nowym, 10-calowym wyświetlaczem przeziernym. Na pokładzie w końcu pojawiła się bezprzewodowa łączność z Apple CarPlay i Android Auto.

Kierowcy dzięki funkcji Kia In-Car Payment mogą płacić za parkowanie bezpośrednio z poziomu samochodu, a hotspot Wi-Fi pozwala na jednoczesne podłączenie do pięciu urządzeń do internetu 4G LTE. Za nagłośnienie odpowiada renomowana firma Harman Kardon. Warto również zaznaczyć, że system multimedialny umożliwia dodawanie gier zręcznościowych, dostęp do kanału YouTube oraz innych usług przesyłania strumieniowego wideo za pośrednictwem systemu WebOS.
Standardowy kluczyk został uzupełniony przez Digital Key 2.0, czyli aplikacją, która umożliwia otwieranie i zamykanie samochodu z telefonu. Dodatkowo na klamce pojawił się czytnik odcisku palca. Automatycznie wychwyci on użytkownika i dopasuje ustawienia zapisane w profilu kierowcy.

Kia Sportage po liftingu jest lepiej wyciszona
Koreański producent chwali się, że znacznie poprawił się komfort podróżowania. Wszystko za sprawą znacznie lepszego wyciszenia w okolicach słupka B oraz pod poszyciem drzwi.
Na poprawę komfortu jazdy wpływa także nowa tapicerka. W wersji GT-Line dostępne jest wnętrze w kolorze biało-czarnym z tapicerką ze sztucznej skóry i zamszu. Proces produkcji tapicerki Dinamica na bazie wody oraz wysokiego procentu materiał w pochodzących z recyklingu podkreślają zaangażowanie marki Kia w ochronę środowiska. W przyszłości dostępna będzie również w wersji monomateriałowej z niemalże 100-proc. zawartością poliestru z recyklingu.

Jaki napęd ma Kia Sportage po liftingu? To rekordowe osiągi w historii tego modelu
Klienci mogą wybierać spośród trzech wersji napędowych:
- Sportage ICE - turbodoładowany silnik benzynowy 1.6 współpracuje z 6-biegową przekładnią manualną lub 7-biegową skrzynią automatyczną. Napęd może być przekazywany na przednią oś lub na wszystkie koła. Maksymalna moc w zależności od wersji 150 lub 180 KM.
- Sportage HEV - pod maską pracuje turbodoładowana jednostka 1.6 wspierana przez silnik elektryczny. Układ hybrydowy generuje łącznie 239 KM (przed liftingiem 230 KM), które mogą być przekazywane na przednią oś lub na wszystkie koła.
- Sportage Plug-in - to najmocniejsze wcielenie w historii modelu. Układ hybrydowy typu plug-in generuje moc 288 KM (265 KM). Nowością będzie konfiguracja z napędem wyłącznie na przednią oś.

Kiedy nowa Kia Sportage pojawi się w Polsce?
Kia Sportage po liftingu nadal będzie produkowana w fabryce w Żylinie na Słowacji. Pierwsze egzemplarze z silnikiem benzynowym trafią do polskich salonów w trzecim kwartale 2025 r. Wersje z napędem hybrydowym oraz hybrydą typu plug-in pojawią się w sprzedaży odpowiednio w czwartym kwartale 2025 r. i pierwszym kwartale 2026 r.
Obecnie ceny podstawowej wersji z benzynową jednostką rozpoczynają się od 126 900 zł. Wersja hybrydowa to wydatek od 153 900 zł, natomiast PHEV kosztuje od 199 900 zł. Ceny wersji po liftingu nie są jeszcze znane.
Kia stawia na zrównoważony rozwój
Kia planuje do 2030 r. sprzedawać 4,3 mln samochodów rocznie, z czego aż 1,6 mln mają stanowić modele elektryczne. W 2028 r. klienci będą mogli wybierać spośród dziewięciu modeli hybrydowych, przy czym napęd typu HEV ma być dostępny w większości kluczowych modeli marki.