Nissan 350Z już w sprzedaży
Na rynku północno-amerykańskim zadebiutował najnowszy sportowy model Nissan 350Z - dwudrzwiowe, dwuosobowe sportowe coupe. Nowy napędzany jest 3,5-litrowym, 287 konnym, 24 zaworowym silnikiem DOHC V 6 z (CVTCS ze zmiennymi fazami rozrządu Continously Variable Valve Timing Control System). Może on współpracować on z 6 biegową skrzynią ręczną lub 5 biegową automatyczną, z możliwością ich ręcznej zmiany (z elektronicznym sterowaniem). W 350 Z nie ma mechanicznych połączeń pomiędzy pedałem gazu i silnikiem, w aucie zastosowano nowatorską technologię drive by wire, a więc przesyłanie informacji wyłącznie za pomocą przetworzonych sygnałów elektronicznych. Tutaj foto-galeria nissana 350Z.
350Z ma niezależne zawieszenie typu multi link, z wieloma elementami wykonanymi z aluminium i stabilizatorami z przodu i z tyłu. Auto może być wyposażone w VDC Vehicle Dynamic Control (system stabilizujący w czasie jazdy) i TCS, czyli traction control. Hamulce są tarczowe, wentylowane we wszystkich kołach, z 4 drożnym ABS i EBD. Podczas prób wykazano, że 350 Z hamuje na krótszym dystansie niż BMW M Roadster, Porsche Boxster S czy Chevrolet Corvette.
W standardzie 350 Z otrzymuje również 17 calowe koła z obręczami z lekkich stopów, ksenonowe reflektory (we wszystkich wersjach z wyjątkiem najtańszej, tzw. bazowej), sprzęt audio (w droższych wersjach firmy Bose), w opcji można do 350Z zamówić system nawigacyjny.
Najtańszy 350 Z (wersja 6MT) kosztuje na rynku amerykańskim 26269 USD, najdroższa odmiana "Track Model" (na wyposażeniu jest m.in skórzana tapicerka, sprzęt audio Bose, elektrycznie regulowane fotele, podgrzewane siedzenia, monitor ciśnienia w oponach) 34079 dolarów.