Następca najstarszego lexusa

W 2002 roku Lexus wprowadzi na rynek zupełnie nową wersję modelu ES 300. Będzie to luksusowa limuzyna, która wraz z flagowym Lexusem LS 430 ma za zadanie skusić do kupna najbardziej wymagających klientów. Nowe auto zastąpi poprzednią wersję ES 300 produkowaną od 1991 roku - najstarszy model marki. W porównaniu do swojego poprzednika pojazd oferował będzie nowoczesny, oryginalny design, doskonałe właściwości jezdne oraz większą przestrzeń w swoim wnętrzu. Do napędu Lexusa ES 300 posłuży aluminiowy, 3-litrowy silnik V6 osiągający moc 210 KM.

article cover
Informacja prasowa (moto)

Pierwsza wersja modelu ES 300 produkowana była od 1991 roku i jest najstarszym autem w gamie marki Lexus. Konstrukcja nadwozia została oparta na Toyocie Camry II, z której powstała czterodrzwiowa limuzyna typu hardtop, pozbawiona środkowego słupka. Od toyoty różnił ją inny wystrój wnętrza i luksusowe wyposażenie.

Tym razem ES 300 to już całkiem inny samochód. Nadwoziu nadano subtelny charakter przywiązując wagę do szczegółów. Zwiększono rozstaw osi co zaowocowało stabilniejszym i bardziej precyzyjnym prowadzeniem się auta. Płaskie podwozie, zmieniony kształt lusterek bocznych oraz inne drobne zmiany linii nadwozia pozwoliły na poprawienie parametrów aerodynamicznych i osiągnięcie bardzo dobrego współczynnika oporu powietrza Cx=0,28. Zmiany stylistyczne nie wpłynęły negatywnie na względy bezpieczeństwa. Nadwozie zostało wzmocnione, a liczne dodatki wyposażenia standardowego - boczne kurtynowe poduszki powietrzne rozciągające się od przedniego do tylnego słupka, dwustopniowe poduszki przednie, ABS, system monitorowania siły hamowania każdego z kół EBD, elektroniczna kontrola trakcji TRAC oraz komputerowy asystent hamowania - zapewniają bezpieczną podróż wszystkim pięciu osobom.

Do napędu nowego Lexusa ES 300 posłuży aluminiowy silnik V6 o pojemności 3,0 litra. Jednostka osiąga moc 210 KM przy 5800 obr/min. Współpracować ona będzie z nową, skrzynią biegów, której wprowadzenie na rynek zaplanowano na początek 2002 roku. Będzie to w pełni elektroniczna, automatyczna, pięciostopniowa przekładnia zapewniająca komfortową, płynną jazdę i niskie zużycie paliwa.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas