Najmocniejsze porsche 911 w historii!

Porsche zaprezentowało model 911 w wersji GT3 RS. Limitowana do 600 egzemplarzy seria otrzyma czterolitrową jednostkę napędową.

Porsche 911 GT3 RS
Porsche 911 GT3 RSInformacja prasowa (moto)

Sześciocylindrowy boxer (z kutymi tłokami) rozwija równe 500 KM i jest najmocniejszą jednostką napędową, jaka kiedykolwiek trafiła do 911-tki. Motor ma o 50 KM więcej niż oferuje "standardowe" GT3 RS - maksymalny moment obrotowy - 460 Nm - osiągany jest przy 5750 obr./min.

Samochód oferowany będzie wyłącznie z sześciostopniową, sportową skrzynią biegów. Osiągi robią wrażenie. Na sprint do 100 km/h samochód potrzebuje zaledwie 3,9 sekundy. Dzięki przełożeniom zaprojektowanym do jazdy torowej 200 km/h pojawia się na liczniku w mniej niż 12 sekund. Czas uzyskany przez nowe porsche na Nordschleife-Nurburgring to 7 minut i 27 sekund.

Rewelacyjne osiągi nie są wyłącznie zasługą mocnej jednostki napędowej. Inżynierowie Porsche skupili się również na obniżeniu masy pojazdu. W tym celu konstrukcja foteli, maska i przednie błotniki wykonane zostały z włókna węglowego. Tylna szyba zastąpiona została plastikową, w porównaniu ze zwykłą 911-tką odchudzono nawet dywaniki! Dzięki takiemu podejściu gotowe do jazdy auto - z pełnym bakiem - waży 1360 kg. Na 1 KM przypada więc mniej niż 3 kg masy.

Informacja prasowa (moto)

O przeznaczeniu samochodu wiele mówi fakt, że we wnętrzu znajdziemy sportową, zamszową kierownicę, kubełkowe fotele, klatkę bezpieczeństwa oraz... służące do otwierania drzwi tasiemki, którymi zastąpiono klamki!

Auta limitowanej edycji dostępne będą w wyłącznie w kolorze białym, co podkreślać ma ich wyścigowy rodowód. Sprzedaż na rynku niemieckim rozpocznie się w lipcu. Podstawowa wersja kosztuje na rynku niemieckim 178,596 euro.

Informacja prasowa (moto)
Informacja prasowa (moto)
Informacja prasowa (moto)
Informacja prasowa (moto)
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas