Nadchodzi nowe BMW M5 Touring. Ten zwiastun zdradza wszystko
Wygląda na to, że nie tylko SUV-ami rynek żyje. Dowiodło tego już nowe BMW M3 Touring, które od dnia debiutu cieszy się naprawdę sporym zainteresowaniem. Inżynierowie z Bawarii dostrzegli potencjał w segmencie sportowych kombi, a przy okazji chętnie stawią czoła swojej niemieckiej konkurencji - nadchodzi nowe BMW M5 Touring!
Spis treści:
Po owocnym debiucie nowego BMW M3 Touring, mogliśmy się spodziewać, że na jednym kombi się nie skończy. Prorodzinne, praktyczniejsze, wciąż nieziemsko szybkie oraz skuteczne M3 z większym kufrem spisało się na medal. Na drogach widać, że klienci chętnie przesiadają się do nowego wariantu i to zapewne jeden z kilku powodów, dla których niemiecki producent wskrzesza BMW M5 Touring.
Powrót po latach. Nadchodzi nowe BMW M5 Touring
Po raz pierwszy M5 Touring zadebiutowało w 1992 roku - bazowało wówczas na serii 5 trzeciej generacji (E34). Napędzana była przez 6-cylindrowy, 24-zaworowy silnik o pojemności 3,8 litra, generujący moc 340 KM, który pozwalał na osiągnięcie pierwszej “setki" w czasie 6 sekund. Drugie sportowe kombi od BMW M miało swoją premierę w 2007 roku, kiedy na rynku zadebiutowało M5 czwartej generacji (E61).
Było to auto bardzo limitowane, gdyż powstało zaledwie 1025 sztuk (w tym 803 z kierownica po lewej stronie). Pod maską tego monstrum pracowała 5-litrowa jednostka V10 o mocy 507 KM, która rozwijała prędkość 330 km/h. Teraz BMW M5 Touring powróci po raz kolejny, w najnowszej, ósmej generacji, która zostanie wyposażona w zelektryfikowany układ napędowy. W sieci pojawił się właśnie pierwszy zwiastun! Audi i Mercedes mają powody do obaw.
Nadchodzi nowe BMW M5 Touring
Ruszają drogowe testy. Nowe BMW M5 Touring odwiedzi Nurburgring
Producent zapowiada, że już niebawem rozpoczną się testy pierwszych prototypów nowego BMW M5 Touring w ruchu miejskim, a także na drogach pozamiejskich i autostradach wokół Monachium oraz w siedzibie BMW M GmbH w Garching. Kolejnym przystankiem dla nowego BMW M5 Touring będzie północna pętla toru Nurburgring, gdzie inżynierowie będą testować działanie wszystkich systemów układu napędowego i jezdnego. Kiedy rynkowy debiut? Póki co pozostaje nam czekać. Nie ma jednak wątpliwości, że Audi RS 6 oraz Mercedes-AMG E 63 S mają powody do zmartwień.
***