Nadchodzi klasa R!

Już jesienią tego roku na rynek amerykański trafi nowy model Mercedesa nazwany klasą R. Klienci w Europie będą musieli wstrzymać się z zakupem do początku przyszłego roku.

Kliknij
KliknijINTERIA.PL

Klasa R ma być pojazdem łączącym cechy dużego sedana, kombi, MPV i SUV-a. Jego prototyp po raz pierwszy pokazano w 2002 roku. Dwa lata później na salonie w Detroit zaprezentowano drugą generację tego modelu. Zapowiadano wówczas, że produkcja rozpocznie się już jesienią 2004. Ostatecznie do tego nie doszło, a pojazd dopiero teraz zaczyna zjeżdżać z linii montażowych.

Źródłem napędu klasy R będą silniki V6 i V8 o mocach między 224 a 306 KM. Topowe R500 z 306-konną jednostką V8 przyspiesza do 100 km/h w ciągu 7 sekund i może rozpędzić się do 245 km/h. Niewiele wolniejsza jest wersja R350 (napędzana 272-konnym silnikiem benzynowym), która setkę osiąga po 8.3 s, a jej prędkość maksymalna wynosi 230 km/h.

Dla fanów Diesla przeznaczono jednostkę wysokoprężną V6 z wtryskiem common-rail trzeciej generacji. Silnik ten dysponuje maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 510 Nm i dostępnym już przy 1600 obr/min! Co więcej zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi tylko 9.3 l/100 km.

INTERIA.PL

Wszystkie silniki współpracują z automatyczną, siedmiostoponiową skrzynią biegów typu 7G-TRONIC. Dzięki temu dźwignię zmiany biegów przeniesiono z centralnej konsoli na kolumnę kierowniczą. Zmiana biegów może również się odbywać za pomocą przycisków umieszczonych na kierownicy.

O właściwości jezdne w każdych warunkach dba układ napędu na cztery koła wraz elektroniczną kontrolą trakcji i układem ESP.

W opcji dostępne będzie pneumatyczne zawieszenie airmatic, które umożliwia zwiększenie prześwitu o 50 mm.

Klasa R ma 5.16 m długości, dzięki czemu pasażerowie nie mogą narzekać na ilość miejsca w kabinie. Pojazd wyposażono w trzy rzędy foteli, a odległości między nimi wahają się od 84 do 99 cm. Oczywiście tylne rzędy mogą być składane przez co uzyskuje się przestrzeń bagażową o długości 2.20 m i pojemności 2385 litrów!

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas