Mini JCW GP - najbardziej ekstremalne w historii

Podobnie jak poprzednie generacja, również obecne Mini będzie dostępne w bezkompromisowej wersji GP. Fani modelu muszą się jednak spieszyć, ponieważ powstanie ona w limitowanej serii.

Mini JCW GP
Mini JCW GPINTERIA.PL

Poprzednie Mini John Cooper Works GP różniło się od zwykłego JCW szeregiem elementów, ale moc doładowanego silnika 1,6 l wzrosła jedynie o 7 KM - z 211 do 218 KM. Wielbiciele mocnych doznań mogli się czuć tym faktem nieco zawiedzeni. Tym razem będzie inaczej.

Najważniejsza nowość w nowym Mini GP to właśnie zmieniony silnik, który nadal ma 2 l pojemności, ale generuje teraz 306 KM, a więc aż o 75 KM więcej, niż wersja JCW. Przyspieszenie do 100 km/h trwa zaledwie 5,2 s, co nie jest jednak rekordem w historii marki, czemu winne są problemy z trakcją - mimo tak ogromnej mocy, całość trafia nadal wyłącznie na przednie koła. Wrażenie robi też prędkość maksymalna - auto nie ma ogranicznika, więc może rozpędzić się nawet do 265 km/h!

GP standardowo korzysta z ośmiobiegowej, automatycznej skrzyni. Została ona specjalnie zestrojona z myślą o najmocniejszych Mini (ten sam układ napędowy znajdziemy też w Clubmanie JCW oraz Countrymanie JCW) i wyposażono ją w zintegrowaną mechaniczną blokadę przedniego dyferencjału.

Mini JCW GPINTERIA.PL

Mini JCW GP otrzymało także zmodyfikowany, sportowy układ wydechowy, obniżone o 10 mm, w porównaniu do zwykłego JCW, zawieszenie oraz sportowy układ hamulcowy z tarczami o średnicy 360 mm z przodu i czterotłoczkowymi zaciskami. Adekwatne do charakteru samochodu są również koła, w rozmiarze 225/35 R18.

Ponieważ mamy do czynienia z limitowaną, ekstremalną odmianą, Mini zadbało o to, aby wyróżniała się ona na tle wszystkich pozostałych wersji. Najłatwiej rozpoznamy ją po czerwonych detalach, nakładkach na nadkola wykonanych z tworzywa sztucznego wzmacnianego włóknem węglowym oraz wielkiego, podwójnego skrzydła nad tylną szybą. Na przednim błotniku umieszczono też indywidualny numer każdego egzemplarza.

Numer ten znajdziemy również we wnętrzu, na panelu przed pasażerem. Standardowe wyposażenie obejmuje sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami i częściowo skórzaną tapicerką oraz nowy zestaw wskaźników. Tak jak w elektrycznej wersji Cooper SE, centralne miejsce zajmuje 5-calowy ekran, a po jego bokach umieszczono obrotomierz i wskaźnik poziomu paliwa.

Mini JCW GPInformacja prasowa (moto)

Najważniejszą zmianą we wnętrzu, w porównaniu do pozostałych Mini, jest oczywiście brak tylnej kanapy. Tak jak w poprzednim GP zrezygnowano z niej w imię zmniejszenia masy własnej samochodu. Zamiast tego otrzymaliśmy sporą rozpórkę, zwiększającą sztywność nadwozia.

Pierwsze egzemplarze Mini John Cooper Works GP trafią do klientów w marcu przyszłego roku. Powstanie tylko 3000 egzemplarzy, a cena w USA (jedyna obecnie podana) wynosi 45 750 dolarów.

Los Angeles Auto Show 2019 na zdjęciach

Kia SeltosINTERIA.PL
Kia SeltosINTERIA.PL
Kia SeltosINTERIA.PL
Honda CR-VINTERIA.PL
Porsche TaycanINTERIA.PL
Honda CR-VINTERIA.PL
Pagani ZondaINTERIA.PL
Porsche TaycanINTERIA.PL
Porsche Taycan INTERIA.PL
Karma Revero GTSINTERIA.PL
Mercedes GLEINTERIA.PL
Kia HabaniroINTERIA.PL
Alfa Romeo GiuliaINTERIA.PL
Ford Mustang Mach-eINTERIA.PL
Infiniti QS InspirationINTERIA.PL
Mazda 3 TCRINTERIA.PL
Cadillac XT6INTERIA.PL
Fiat 500INTERIA.PL
Mazda 3 TCRINTERIA.PL
Audi e-tron SportbackINTERIA.PL
Lexus LC 500 ConvertibleINTERIA.PL
Jeep WranglerINTERIA.PL
LincolnINTERIA.PL
Alfa Romeo GiuliaINTERIA.PL
Audi e-tron SportbackINTERIA.PL
Alfa Romeo GiuliaINTERIA.PL
Toyota GR SupraINTERIA.PL
Alfa RomeoINTERIA.PL
Toyota GR SupraINTERIA.PL
Hyundai IoniqINTERIA.PL
Kia HabaniroINTERIA.PL
Toyota Camry AWDINTERIA.PL
Chevrolet CorvetteINTERIA.PL
Alfa Romeo TonaleINTERIA.PL
Jeep GladiatorINTERIA.PL
Karma SC2INTERIA.PL
Kia HabaniroINTERIA.PL
Mercedes-AMG GLE 53 CoupeINTERIA.PL
Lexus LC 500 ConvertibleINTERIA.PL
Lexus LF-30INTERIA.PL
Lexus LF-30INTERIA.PL
Karma SC2INTERIA.PL
Jeep WranglerINTERIA.PL
Nissan VersaINTERIA.PL
Jeep WranglerINTERIA.PL
Karma SC2INTERIA.PL
Alfa Romeo StelvioINTERIA.PL
Fiat 500INTERIA.PL
Volkswagen ID. Space VizzionINTERIA.PL
Lexus LC 500 ConvertibleINTERIA.PL
Infiniti QS InspirationINTERIA.PL
Jeep GladiatorINTERIA.PL
Jeep GladiatorINTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
Jeep GladiatorINTERIA.PL
Lexus LC 500 ConvertibleINTERIA.PL
Subaru BRZ i ImprezaINTERIA.PL
Lexus LF-30INTERIA.PL
Mercedes GLEINTERIA.PL
Volkswagen ID. Space VizzionINTERIA.PL
Lexus LC 500 ConvertibleINTERIA.PL
Karma Revero GTSINTERIA.PL
Alfa Romeo TonaleINTERIA.PL
Fiat 500XINTERIA.PL
Lexus LF-30INTERIA.PL
Volkswagen ID. Space VizzionINTERIA.PL
Ford Mustang Mach-eINTERIA.PL
Hyundai IoniqINTERIA.PL
Alfa Romeo TonaleINTERIA.PL
Nissan SentraINTERIA.PL
Lexus LF-30INTERIA.PL
Toyota TacomaINTERIA.PL
Ford Mustang Mach-eINTERIA.PL
Toyota GR SupraINTERIA.PL
Mercedes GLEINTERIA.PL
Jeep GladiatorINTERIA.PL
Lexus LF-30INTERIA.PL
Ford Mustang Mach-eINTERIA.PL
Ford MustangINTERIA.PL
Karma SC2INTERIA.PL
Chevrolet CorvetteINTERIA.PL
Audi e-tron SportbackINTERIA.PL
Toyota GR SupraINTERIA.PL
Toyota GR SupraINTERIA.PL
Kia TellurideINTERIA.PL
Volkswagen ID. Space VizzionINTERIA.PL
Nissan SentraINTERIA.PL
Kia TellurideINTERIA.PL
Cadillac CTS-VINTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas