MG HS Plug-in Hybrid już w Polsce. Skoda i Toyota mają się czego bać?
Marka MG nie zwalnia tempa. Na polski rynek trafiło właśnie MG HS w wersji Plug-in Hybrid, który jest alternatywą dla Toyoty RAV4 i Skody Kodiaq. Nowy SUV z Chin ma pod maską ma mocną hybrydę, a w trybie czysto elektrycznym potrafi pokonać do 100 km! Bogate wyposażenie i konkurencyjna cena to silne argumenty.
Ofensywa chińskiej marki MG Motors w Polsce trwa w najlepsze - w salonach debiutuje właśnie nowy MG HS Plug-in Hybrid. Hybrydowa nowość mierzy 4670 mm długości, 1890 mm szerokości i 1664 mm wysokości, a jego rozstaw osi wynosi 2765 mm. Mówimy więc o aucie nieznacznie większym od Toyoty RAV4 i odrobinę mniejszym od Skody Kodiaq, czyli dwóch modelach popularnych marek, od których MG HS Plug-in Hybrid jest zauważalnie mocniejsze i tańsze.
MG HS Plug-in Hybrid - moc i zasięg hybrydy robią wrażenie
Nowe MG HS Plug-in Hybrid napędza mocna hybryda. Benzynowy motor 1.5 Turbo o mocy 143 KM i 230 Nm współpracuje z jednostką elektryczną o mocy 183 KM i 340 Nm. Łączna moc całego układu napędowego to 339 KM i 365 Nm co w połączeniu z przekładnią automatyczną pozwala rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 6,9 sekundy. Prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 200 km/h.
MG HS Plug-in Hybrid jest wyposażony w akumulator o pojemności 21,4 kWh, który prądem przemiennym (AC) naładujemy do pełna w trzy godziny z mocą 7 kW. Według danych producenta nowy model potrafi na jednym ładowaniu przejechać do 100 km w trybie elektrycznym - to o 30 km więcej, niż w przypadku Toyoty RAV4 i o 20 km mniej, niż w przypadku Skody Kodiaq. Z pełnym zbiornikiem paliwa zasięg chińskiego SUV-a wynosi ponad 1000 km.
Model | MG HS PHEV | Toyota RAV4 PHEV | Skoda Kodiaq PHEV |
---|---|---|---|
Długość | 4670 mm | 4600 mm | 4758 mm |
Wysokość | 1664 mm | 1685 mm | 1679 mm |
Szerokość | 1890 mm | 1855 mm | 1864 mm |
Rozstaw osi | 2765 mm | 2690 mm | 2788 mm |
Silnik | 1.5 Turbo | 2.5 AWD-i e-CVT | 1.5 TSI |
Moc układu | 339 KM | 309 KM | 204 KM |
0-100 km/h | 6,9 s | 6,0 s | 8,4 s |
Akumulator | 21,4 kWh | 18,1 kWH | 25,7 kWh |
Zasięg w trybie EV | do 100 km | do 75 km | do 120 km |
MG HS Plug-in Hybrid - bogate wyposażenie i gwarancja w cenie
Nowe MG HS Plug-in Hybrid jest dostępne w dwóch wersjach wyposażenia - Excite oraz Exclusive. W obydwu przypadkach mamy do czynienia z bogatym wyposażeniem i 7-letnią gwarancją producenta (lub 150 tys. km). Klienci mają do wyboru sześć kolorów nadwozia - standardowy "White Pearl" "Arctic Blue" w wersji niemetalizowanej oraz "Pebble Black", "Diamond Red", "Sterling Silver" i "Hampstead Grey" w wersji metalik. Wnętrze pojazdu jest z kolei dostępne w wariancie czarnym oraz jasnobrązowym. Na liście wyposażenia standardowego znalazły się takie elementy jak:
- Reflektory LED z regulacją wysokości
- Światła do jazdy dziennej LED
- Tempomat adaptacyjny (ACC)
- Aktywny system hamowania awaryjnego (AEB)
- Asystenta jazdy w korku (TJA)
- System monitorujący martwe pole (BSD)
- System ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu (RCTA)
- Jednostrefowa klimatyzacja
- Kolorowy ekran dotykowy 12,3"
- Cyfrowy wirtualny kokpit 12,3"
- 4 porty USB-A (2 z przodu i 2 z tyłu)
- 6 głośników
- Obsługa Apple CarPlay i Android Auto
- Kamera cofania HD z liniami prowadzącymi
- Fotel kierowcy regulowany elektrycznie w 6 kierunkach
- Tapicerka materiałowa
- Felgi aluminiowe 19" (225/45)
MG HS Plug-in Hybrid - cena w Polsce
Chiński SUV w hybrydowej odsłonie został wyceniony bardzo konkurencyjnie. Ceny bazowej wersji Excite startują od 164 500 zł, a topowej Exclusive od 173 500 zł. Toyota RAV4 z napędem plug-in hybrid (PHEV) startuje w Polsce od 238 200 zł w wersji Dynamic. Z kolei ceny Skody Kodiaq z wtyczką (PHEV) zaczynają się w wersji Selection od 201 800 zł. Na początku sprzedaży model HS Plug-in Hybrid będzie oferowany w promocyjnej cenie - odmiana Excite będzie dostępna od 156 500 zł, a wariant Exclusive od 165 500 zł. Samochody można już zamawiać w polskich salonach marki MG Motors.