Mercedes odświeżył wszystkie swoje vany. Czy warto było tyle czekać?

Mercedes klasy V, EQV, Vito, eVito, a także kamper Marco Polo - wszystkie vany spod znaku gwiazdy doczekały się kuracji odmładzającej. W ramach liftingu projektanci nieco podrasowali ich wygląd zewnętrzny i - co najważniejsze - odświeżyli ich kokpity. Teraz wyglądają tak, jak na Mercedesa przystało.

Wszystkie vany Mercedesa przeszły lifting. Kokpit wreszcie wygląda premium
Wszystkie vany Mercedesa przeszły lifting. Kokpit wreszcie wygląda premiumMercedesmateriały prasowe

Wymagający klienci prywatni, biznesowi i komercyjni, wreszcie doczekali się liftingu swoich ukochanych vanów. Mercedes Klasy V, EQV, Vito, eVito, a także kamper Marco Polo - one wszystkie za jednym zamachem zostały poddane kuracji odmładzającej. Czy warto było tyle czekać?

Mercedes odświeżył wszystkie swoje vany - co się zmieniło?

W ramach modernizacji we wszystkich modelach przemodelowane zostały zderzaki i osłony chłodnicy. Vany otrzymały również nowe reflektory ze zmienionym układem świateł do jazdy dziennej w technologii LED. Modyfikacje wprowadzono także z tyłu - mamy nowe światła LED, a Klasie V, Marco Polo i EQV, pas tylny zdobi także srebrna listwa. W ofercie pojawiły się także pięć nowych kolorów nadwozia i nowe wzory felg 17-,18- i 19-calowych.

Vany Mercedesa po liftingu

Vany Mercedesa po liftingu (2024)Mercedesmateriały prasowe
Vany Mercedesa po liftingu (2024)Mercedesmateriały prasowe
Vany Mercedesa po liftingu (2024)Mercedesmateriały prasowe
Vany Mercedesa po liftingu (2024)Mercedesmateriały prasowe
Vany Mercedesa po liftingu (2024)Mercedesmateriały prasowe
Vany Mercedesa po liftingu (2024)Mercedesmateriały prasowe
Vany Mercedesa po liftingu (2024)Mercedesmateriały prasowe
Vany Mercedesa po liftingu (2024)Mercedesmateriały prasowe
Vany Mercedesa po liftingu (2024)Mercedesmateriały prasowe
Vany Mercedesa po liftingu (2024)Mercedesmateriały prasowe
Vany Mercedesa po liftingu (2024)Mercedesmateriały prasowe
Vany Mercedesa po liftingu (2024)Mercedesmateriały prasowe
Vany Mercedesa po liftingu (2024)Mercedesmateriały prasowe
Vany Mercedesa po liftingu (2024)Mercedesmateriały prasowe
Vany Mercedesa po liftingu (2024)Mercedesmateriały prasowe
Vany Mercedesa po liftingu (2024)Mercedesmateriały prasowe
Vany Mercedesa po liftingu (2024)Mercedesmateriały prasowe
Vany Mercedesa po liftingu (2024)Mercedesmateriały prasowe
Vany Mercedesa po liftingu (2024)Mercedesmateriały prasowe
Vany Mercedesa po liftingu (2024)Mercedesmateriały prasowe
Vany Mercedesa po liftingu (2024)Mercedesmateriały prasowe
Vany Mercedesa po liftingu (2024)Mercedesmateriały prasowe
Vany Mercedesa po liftingu (2024)Mercedesmateriały prasowe
Vany Mercedesa po liftingu (2024)Mercedesmateriały prasowe
Vany Mercedesa po liftingu (2024)Mercedesmateriały prasowe
Vany Mercedesa po liftingu (2024)Mercedesmateriały prasowe
Vany Mercedesa po liftingu (2024)Mercedesmateriały prasowe
Vany Mercedesa po liftingu (2024)Mercedesmateriały prasowe
Vany Mercedesa po liftingu (2024)Mercedesmateriały prasowe
Vany Mercedesa po liftingu (2024)Mercedesmateriały prasowe
Vany Mercedesa po liftingu (2024)Mercedesmateriały prasowe
Vany Mercedesa po liftingu (2024)Mercedesmateriały prasowe
Vany Mercedesa po liftingu (2024)Mercedesmateriały prasowe

Powiew świeżości w kabinie. Tego brakowało najbardziej

Lifting vanów z gwiazdą sprawił, że do ich kabiny wreszcie zawitały duże tablety. Kokpit w schodzących modelach nie był zły, jednak miał już swoje lata. Teraz - w tych luksusowych wariantach - deskę rozdzielczą przejmują dwa duże tablety o przekątnej 12,3 cala z nową wersją systemu MBUX. Oczywiście nie zabraknie designerskich nawiewów i oświetlenia nastrojowego. Co ciekawe, producent nie zrezygnował z gładzika, którego nie tak dawno temu wyrzucił z kompaktowych modeli.

Mercedes Klasy V po liftingu (2024)Mercedesmateriały prasowe

W użytkowych vanach, którymi najbardziej interesują się klienci komercyjni, również pojawiła się nowa deska rozdzielcza. Tu jednak dwa duże tablety nie były nikomu potrzebne, dlatego wystawiono ponad 10-calowy ekran info-rozrywki i mniejszy, 5,5-calowy wyświetlacz pomiędzy zegarami.

Mercedes Vito po liftingu (2024)Mercedesmateriały prasowe

Vany z gwiazdą są teraz bezpieczniejsze i lepiej wyposażone

Modele po liftingu będą od teraz dostępne z najnowszymi systemami bezpieczeństwa i asystentów kierowcy tj. asystent martwego pola, asystent aktywnego hamowania z funkcją jazdy w korku, asystent utrzymania na pasie ruchu, asystent parkowania czy czujnik deszczu. Jednym z nowych rozwiązań jest aktywny asystent hamowania, który obejmuje teraz funkcję skrzyżowań i może ostrzegać o pionowo przejeżdżających lub nadjeżdżających pojazdach oraz niebezpiecznych manewrach wyprzedzania, a także interweniować w celu awaryjnego hamowania i zapewniać wsparcie podczas skręcania.

Na masce Klasy V po liftingu pojawiła się gwiazdaMercedesmateriały prasowe

Na te pytania jeszcze nie znamy odpowiedzi

Samochody właśnie debiutują, a to oznacza, że do ogłoszenia polskich cen jeszcze daleka droga. Na tę chwilę nie wiemy także jakie jednostki zostaną w ofercie oraz czy w ogóle cokolwiek zmieniło się w kwestiach napędu. Na więcej szczegółów pozostaje cierpliwie poczekać.

Toyota Prius, Hyundai Santa Fe, Volkswagen ID. Buzz - Moto Flesz od. 100
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas