Mercedes GLE Coupe. Nowość

W niespełna rok od debiutu Mercedesa GLE firma ze Stuttgartu zaprezentowała jego "usportowioną" odmianę GLE Coupe. Przy okazji poznaliśmy również jej najmocniejszą wersję - Mercedesa-AMG GLE 53 4MATIC+ Coupe.

Mercedes GLE Coupe
Mercedes GLE CoupeInformacja prasowa (moto)

W przypadku "coupe" pas przedni jest identyczny jak w standardowym GLE. Auto otrzymało jednak zupełnie inną linię dachu i kształty tylnej części nadwozia. To jednak nie wszystko. O ile poprzednia generacja GLE Coupe miała taki sam rozstaw osi jak GLE, to obecna ma aż o 6 cm krótszy, za to jest o 2,5 cm dłuższa. Dzięki temu, biorąc pod uwagę inaczej biegnący dach, zachowano atrakcyjne proporcje. Inna sprawa, że ten krótszy rozstaw osi jest i tak o 2 cm dłuższy niż w poprzedniej generacji GLE Coupe.

GLE Coupe może się też pochwalić zdecydowanie ciekawiej stylizowanym tylnym pasem z mniejszymi, odważnie nakreślonymi światłami, niewielkim  - wkomponowanym w klapę - spoilerem czy dwoma, umieszczonymi w narożnikach zderzaka - końcówkami układu wydechowego.

Deskę rozdzielczą i tablicę przyrządów zaadaptowano z Mercedesa GLE. Mamy więc dwa potężne ekrany systemu MBUX o przekątnej 12,3 cala i sterowanie głosowe. Bagażnik mieści pakunki o objętości do 655 l (1790 l po złożeniu oparć tylnej kanapy).

Mercedes GLE CoupeInformacja prasowa (moto)

Pod maską znajdziemy nowy, sześciocylindrowy, rzędowy(!) silnik wysokoprężny OM656. Ten występować będzie w odmianach: GLE Coupe 350 d 4MATIC (272 KM i 600 Nm) oraz mocniejszej - GLE Coupe 400 d 4MATIC (330 KM i 700 Nm). Obie wersje standardowo łączone będą z automatyczną, dziewięciostopniową, przekładnią 9G‑TRONIC. Średnie zużycie oleju napędowego waha się w okolicach 8 l/100 km.

Mercedes GLE CoupeInformacja prasowa (moto)

Przy okazji premiery GLE Coupe Mercedes zaprezentował również jego najmocniejszą odmianę - AMG GLE 53 4MATIC+ Coupe. Na tle "cywilnej" wersji samochód pochwalić się może agresywniejszą stylistyką. Obejmuje ona m.in. - typową dla AMG - osłonę chłodnicy z piętnastoma chromowanymi kolumnami i większe koła (standardowo w rozmiarze 20, opcjonalnie - aż 22 cali). Standard to m.in. aktywne, pneumatyczne, zawieszenie AMG RIDE CONTROL+, systemem wyboru trybu jazdy AMG DYNAMIC SELECT, a także aktywne stabilizatory systemu AMG ACTIVE RIDE CONTROL.

Mercedes GLE Coupe

Mercedes zaprezentował kolejną nowość - model GLE Coupe, również w wersji AMG.

Mercedes GLE Coupe 
Mercedes GLE Coupe 
Mercedes GLE Coupe 
Mercedes GLE Coupe 
Mercedes GLE Coupe 
Mercedes GLE Coupe 
Mercedes GLE Coupe 
Mercedes GLE Coupe 
Mercedes GLE Coupe 
Mercedes GLE Coupe 

W przypadku modeli z Affalterbach najważniejsze kryje się jednak pod maską. Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ napędzany jest benzynowym, sześciocylindrowym, rzędowym silnikiem o pojemności 3,0 l. Jednostka generuje 435 KM i maksymalny moment obrotowy 520 Nm. Samochód wykorzystuje "elektryczne doładowanie" systemu EQ Boost działające w oparciu o 48-voltową instalację elektryczną. Dzięki temu kierowca liczyć może na chwilowy zastrzyk dodatkowych 22 KM i aż 250 Nm! Oprócz mniejszego zużycia paliwa - średnio 9,3 l/100 km -  przekłada się to na rewelacyjne osiągi. Auto przyspiesza do 100 km/h w 5,3 s i osiąga prędkość maksymalną 250 km/h.

Oba nowe modele spod znaku trójramiennej gwiazdy zobaczyć można będzie już w przyszłym miesiącu na salonie we Frankfurcie. Auta trafią na europejskie drogi wioną przyszłego roku.

Mercedes GLE Coupe 
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas