Mercedes EQV. Elektryczny van premium

Mercedes podkręca tempo elektrycznej ofensywy. Wczoraj w cennikach zadebiutowały pierwsze w historii hybrydowe odmiany modeli klasy A i B. Dziś producent ze Stuttgartu świętuje światową premierę swojego pierwszego elektrycznego vana - Mercedesa EQV.

Mercedes EQV
Mercedes EQVInformacja prasowa (moto)

Jak sama nazwa wskazuje auto bazuje na produkowanej od 2014 roku III generacji klasy V i stanowi rozwinięcie koncepcyjnego modelu o tej samej nazwie, który można było oglądać w marcu w Genewie.

Pod maską, zamiast silnika spalinowego, znajdziemy elektryczny układ napędowy, który śmiało określić można mianem power-boxa. Silnik trakcyjny, przekładnia (jednostopniowa), moduł sterujący i układ chłodzenia (cieczą) zintegrowane zostały w jedno kompaktowe urządzenie. Sam elektryczny motor generuje 150 kW (204 KM) i 362 Nm. Moc przenoszona jest na koła przedniej osi.

Litowo-jonowe baterie akumulatorów o pojemności 90 kWh zamontowano w podłodze przedziału pasażerskiego. Producent deklaruje zasięg na poziomie 405 km. Mercedes nie chwali się przyspieszeniem do 100 km/h. Deklaruje za to prędkość maksymalną 160 km/h.

Mercedes EQV 300

. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 

Ładowanie akumulatorów do pełna z domowej ładowarki ściennej trwać ma poniżej 10 godzin. Korzystając z wysokowydajnej ładowarki publicznej (prąd stały, moc 110 kW) "dotankowanie" baterii od 10 do 80 proc. pojemności zajmować ma mniej niż 45 minut.

Mercedes EQVInformacja prasowa (moto)

Pierwszym publicznym występem nowego Mercedesa EQV ma być zbliżający się wielkimi krokami salon motoryzacyjny we Frankfurcie.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas