Mercedes EQG - koncepcyjna "gelenda" na prąd

Mercedes zaprezentował właśnie koncepcyjny model o nazwie EQG. Samochód jest " zbliżonym do wersji produkcyjnej" studium całkowicie elektrycznego wariantu legendarnej terenówki.

Koncepcyjny Mercedes EQG
Koncepcyjny Mercedes EQGInformacja prasowa (moto)

Wizualnie koncepcyjny model łączy w sobie charakterystyczny wygląd Klasy G z kontrastującymi elementami typowymi dla elektrycznych Mercedesów. Producent zaznacza, że pod względem terenowym - gdzie "Gelenda" od zawsze wyznaczała najwyższe standardy - EQG nie tylko wkracza w epokę elektromobilności, ale w niektórych obszarach będzie nawet przewyższał swojego spalinowego odpowiednika.

Concept EQG mocno wpisuje się w tę tradycję i już na pierwszy rzut oka daje się poznać jako Klasa G. Auto ma znajomą, kanciastą sylwetkę z jej kultowymi elementami. Podświetlane paski dodatkowo wyróżniają zewnętrzne listwy ochronne, a krawędź rozdzielająca dwa odcienie nadwozia - błyszczącą czerń na górze i połyskujący lakier aluminium beam na dole - jeszcze wyraźniej podkreślając charakterystyczne rysy "Gelendy". Z przodu Concept EQG wygląda znajomo nie tylko ze względu na swoje okrągłe reflektory.

Koncepcyjny Mercedes EQGInformacja prasowa (moto)

Zamiast osłony chłodnicy, jak w modelach z napędem konwencjonalnym, całkowicie elektryczny wariant ma czarny panel z podświetlaną gwiazdą o trójwymiarowym wzornictwie oraz efektownym, animowanym wzorem zaokrąglonych kwadratów w niebieskim kolorze, typowym dla modeli Mercedes-EQ. W połączeniu z podświetlonymi na biało okręgami w obudowach lusterek bocznych wzór ten uzupełnia grafikę świateł do jazdy dziennej. Concept EQG jeździ na kołach z 22-calowymi polerowanymi obręczami ze lekkich stopów. Zamiast zwyczajnej osłony koła zapasowego na tylnych drzwiach znalazła się zamykana skrzynka z podświetlanymi na biało akcentami, która swoim wyglądem przypomina ścienną ładowarkę - wallbox. Może ona służyć na przykład do przechowywania przewodu do ładowania.

Samochód ma płaski bagażnik dachowy z błyszczącym, czarnym wykończeniem. Centralnym elementem jego minimalistycznego designu jest widziana z góry litera "G". Biała taśma LED zintegrowana z przednią krawędzią bagażnika stanowi nowoczesną interpretację szperacza, niezbędnego podczas wymagających przygód w terenie, a jednocześnie podkreśla możliwości Concept EQG wyraźnie wpisuje się w rodowód Klasy G nie tylko pod względem wzornictwa, ale także z uwagi na swoje możliwości w terenie. Jego nadwozie również opiera się na solidnej ramie drabinkowej, a konstrukcja podwozia wykorzystuje niezależne przednie zawieszenie i sztywną oś z tyłu, opracowaną na nowo celem zintegrowania napędu elektrycznego.

Mercedes EQG - koncepcyjna "Gelenda" na prąd

Koncepcyjny Mercedes EQG

Mercedes EQG 
Mercedes EQG 
Mercedes EQG 
Mercedes EQG 
Mercedes EQG 
Mercedes EQG 
Mercedes EQG 
Mercedes EQG 
Mercedes EQG 
Mercedes EQG 

Dzięki czterem indywidualnie sterowanym silnikom elektrycznym umieszczonym blisko kół pojazd będzie oferował wyjątkowe właściwości jezdne zarówno na drodze, jak i w terenie. Aby sprostać wysokim wymaganiom terenowym charakterystycznym dla "Gelendy", Concept EQG oferuje "reduktor aktywowany za pomocą dwustopniowej przekładni z możliwością zmiany przełożeń". Producent nie zagłębia się jednak w szczegóły - można więc zakładać, ze w rolę "reduktora" pełni tu centralna, elektroniczna, jednostka sterująca.

Koncepcyjny Mercedes EQGInformacja prasowa (moto)

Na korzyść napędu elektrycznego przemawiają jego konstrukcyjne zalety. Akumulatory zintegrowane z ramą zapewniają nisko położony środek ciężkości. A ponieważ silniki elektryczne generują maksymalny moment obrotowy praktycznie "od zera", elektryczny Concept EQG (i jego późniejszy produkcyjny odpowiednik) może pochwalić się ogromną siłą uciągu i sterownością - co okazuje się zaletą na stromych zboczach i w głębokich koleinach.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas