Mazda CX-50 to terenówka na asfalt

Oprac.: Michał Domański
Mazda zaprezentowała pierwszego z serii zapowiadanych SUVów. CX-50 przedstawiany jest jako model stworzony dla osób, lubiących zjechać z utwardzonych dróg, ale nadal zachowujący dobre właściwości jezdne na asfalcie.

Japoński producent zapowiedział w październiku, że rozszerzy swoją ofertę o pięć nowych SUVów, które pojawią się na europejskim oraz północnoamerykańskim rynku. Pierwszym z nich jest CX-50, który nie trafi na nasz kontynent.
Nowy model można nazwać odpowiednikiem CX-5, choć są to obecnie jedynie szacunki, ponieważ producent nie zdradził zbyt wielu szczegółów na jego temat. Na przykład takich jak wymiary nadwozia. Stylistyka CX-50 podąża dobrze już znaną drogą, wyznaczoną przez obecnie oferowane modele.
Mazda CX-50
















Tym, co ma wyróżniać CX-50 na ich tle, są możliwości terenowe. Auto ma zwiększony prześwit (nie wiemy jeszcze jaki dokładnie), seryjny napęd na wszystkie koła (dołączany) oraz tryb offroadowy. Producent zdecydował się także na wzmocnienie słupków B oraz zastosowanie wysokowytrzymałych relingów dachowych, aby umożliwić przewożenie cięższych ładunków na dachu. Na oficjalnych zdjęciach udostępnionych przez producenta, znajduje się na nich bagażnik przeprawowy.

Nie oczekujcie jednak, że Mazda CX-50 rzuci wyzwanie prawdziwym offroaderom. Według przedstawicieli producenta, chodziło im o stworzenie terenówki, ale takiej... na asfalt. Jak wyjaśniają, większość wypraw offroadowych składa się z setek kilometrów pokonanych zwykłymi drogami, dopiero kilkanaście końcowych to bezdroża. Nie ma więc sensu tworzenie samochodu, który nieco lepiej sprawdzi się u kresu podróży, ale będzie męczący przez całą resztę.

Nic więc dziwnego, że w kabinie CX-50 znajdziemy deskę rozdzielczą bardzo podobną do tych z innych modeli Mazdy, którą częściowo wykończono skórą. Priorytetem jest tutaj komfort podróżnych.Pod maską CX-50 znajdziemy dobrze znany 2,5-litrowy silnik o mocy 190 KM. Alternatywą dla niego jest również dobrze znana, lecz nieoferowana w Europie (z uwagi na unijną politykę) jednostka Skyactiv-G 2.5 Turbo, rozwijająca 254 KM. W późniejszym terminie do gamy dołączy także napęd hybrydowy.Produkcja Mazdy CX-50 rozpocznie się w styczniu 2022 roku.