Lotus Evora GT430 Sport. Tak szybkiego nie było

Lotus zaprezentował model Evora GT430 w nowej wersji Sport. To najszybszy samochód z homologacją drogową w historii brytyjskiego producenta!

Lotus Evora GT430 Sport
Lotus Evora GT430 SportInformacja prasowa (moto)

Nadwozie dwumiejscowego auta wykonano z włókien węglowych. Dzięki temu Evora GT430 Sport waży jedynie 1248 kg. W stosunku do standardowego modelu udało się zrzucić 10 kg. Auto otrzymało zmodyfikowany pakiet aerodynamiczny obejmujący - wykonane z włókien węgłowych - duże tylne skrzydło, splitter i specjalne deflektory.

Klienci mają do wyboru dwie wersje nadwoziowe i ręczną lub automatyczną skrzynię biegów. Źródłem napędu jest doładowany kompresorem silnik V6 o pojemności 3,5 l. Zgodnie z nazwą modelu jednostka generuje moc 430 KM. Odmiany z ręczną sześciostopniową skrzynią mogą się pochwalić maksymalnym momentem obrotowym 440 Nm. Wersje z automatem - również o sześciu przełożeniach - rozwijają 450 Nm (dostępny od stycznia przyszłego roku).

Dzięki stosunkowi mocy do masy wynoszącemu 345 KM na tonę Lotus Evora GT430 Sport z automatyczną skrzynią biegów przyspiesza do 60 mph (96 km/h) w  km/h w 3,6 s (3,7 s w odmianie z ręczną przekładnią). Prędkość maksymalna - 315 km/h - oznacza, że mamy do czynienia z najszybszym drogowym Lotusem w historii.

Lotus Evora GT430 SportInformacja prasowa (moto)

Standardowe wyposażenie obejmuje m.in. regulowane amortyzatory Ohlins TTX, czterotłoczkowe zaciski hamulcowe i tylny mechanizm różnicowy o ograniczonym uślizgu (Torsen).

Ceny Lotusa Evora GT430 na rodzimym rynku rozpoczynają się od 104 500 funtów (ok 484 tys. zł). Lista zamówień została już otwarta.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas