Łódeczka Fiata

Podczas Poznań Motor Show prezentowany jest nowy fiat barchetta (czyli łódeczka), który już wkrótce wejdzie do oferty handlowej Fiat Auto Poland. Ten typowy roadster dla dwóch osób wyposażono w miękki składany dach. Po jego złożeniu mieści się wraz ze szkieletem pod specjalną pokrywą, za fotelami kierowcy i pasażera. Na zamówienie dostępny będzie sztywny dach typu hardtop z ogrzewaną szybą tylną. Zdjęcia z Poznań Motor Show!

article cover
INTERIA.PL

Podczas Poznań Motor Show prezentowany jest nowy fiat barchetta (czyli łódeczka), który już wkrótce wejdzie do oferty handlowej Fiat Auto Poland. Ten typowy roadster dla dwóch osób wyposażono w miękki składany dach. Po jego złożeniu mieści się wraz ze szkieletem pod specjalną pokrywą, za fotelami kierowcy i pasażera. Na zamówienie dostępny będzie sztywny dach typu hardtop z ogrzewaną szybą tylną.

We wnętrzu barchtty umieszczono dwa sportowe fotele, które zapewniają bardzo dobre podparcie ciała podczas jazdy na zakrętach. Na uwagę zasługują charakterystyczne szczegóły jak np. nie wystające klamki zewnętrzne, stylizowana konsola centralna w kolorze srebrnym, stylizowane, również srebrne, obudowy lusterek, sportowa gałka zmiany biegów, radio z RDS, subwooferem, odtwarzaczem hi-fi i CD, posiadające możliwość odtwarzania plików mp3. W tylnej części nadwozia znajduje się bagażnik o pojemności 195 dm3.

Pod względem konstrukcyjnym pojazd powiązany jest z ...punto, z którego pochodzi płyta podłogowa oraz elementy zawieszenia kół. Zespół napędowy zabudowano poprzecznie w przedniej części pojazdu. W jego skład wchodzi nowoczesny czterocylindrowy silnik o pojemności skokowej 1,8 dm3 oraz mechaniczna skrzynia przekładniowa o pięciu biegach. Maksymalna moc silnika wynosi 96 kW (130 KM) i jest osiągana przy 6300 obr/min.

W układzie rozrządu silnika pracuje 16 zaworów, które napędzane są dwoma wałkami umieszczonymi w głowicy. Zawory dolotowe mają zmienne fazy uzależnione od obciążenia i prędkości obrotowej silnika. Dzięki takim rozwiązaniom osiągnięto wysoką elastyczność silnika. Aż 90% wartości maksymalnego momentu obrotowego (wynoszącego 164 Nm) dostępne jest w szerokim zakresie prędkości obrotowych od 2000 do 6000 obr/min.

Do sportowego charakteru pojazdu dostosowane są zespoły podwoziowe. Niezależne zawieszenia kół przednich i tylnych o odpowiedniej sztywności połączone są z nadwoziem poprzez ramy pomocnicze i elastyczne elementy tłumiące. Koła przednie prowadzone są na kolumnach Mac Phersona, natomiast tylne na wahaczach wleczonych. Zastosowano amortyzatory gazowe oraz stabilizatory. Samochód wyposażono w koła jezdne o średnicy 15" wykonane ze stopów lekkich. Układ kierowniczy wyposażony w hydrauliczne wspomaganie wyróżnia się precyzją i "szybkim" przełożeniem. Między skrajnymi położeniami kół należy wykonać jedynie 2,5 obrotu kierownicą.

Przy wszystkich kołach samochodu znajdują się hamulce tarczowe (z przodu wentylowane), które zapewniają skuteczne hamowanie. W warunkach zmniejszonej przyczepności do pracy włącza się czterokanałowy układ ABS.

Dynamiczny silnik oraz relatywnie niska masa pojazdu przyczyniają się do znakomitych osiągów pojazdu. Prędkość maksymalna wynosi 200 km/h natomiast czas rozpędzania ze startu stojącego do prędkości 100 km/h nie przekracza 8,9 s.

FIAT Barchetta 1,8 16V

Całkowita długość [mm] 3916

Całkowita szerokość [mm] 1640

Całkowita wysokość [mm] 1265

Objętość skokowa [cm3] 1748

Moc maksymalna [kW przy obr/min] 96/6300

Maks. moment obrotowy [Nm przy obr/min] 158/4300

Rozpędzanie 0-100 km/h [s] 8,9

Prędkość maksymalna [km/h] 200

Zużycie paliwa

test miejski [dm3/100km] 11,6

test pozamiejski [dm3/100km] 6,5

test mieszany [dm3/100km] 8,4

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas