"Krzyżówka" Suzuki

Tuż po światowej premierze trafia na nasze drogi nowy Suzuki Ignis. Znany z licznych sukcesów rajdowych, które odnosi jeżdżąc w klasie JWRC, Ignis w nowej "cywilnej" wersji posiada wszystkie atrybuty, których kierowca może wymagać od swojego auta.

Kliknij
KliknijINTERIA.PL

Wraz z nowym Suzuki Ignis, na rynku pojawia się nowy koncept wielofunkcyjności w swiecie samochodów "supermini". Reprezentuje on sobą unikalną krzyżówkę najlepszych elementów samochodu osobowego i SUV, kreując w ten sposób unikalną propozycję w tym segmencie samochodów.

INTERIA.PL

Nowy Ignis charakteryzuje się bardzo dynamicznym wyglądem, elementy takie jak przednie lampy, szeroki przedni grill i płaskie błotniki nadają mu niepowtarzalną linie. Ta kombinacja w połączeniu z inżynieryjnymi rozwiązaniami i idealną charakterystyką prowadzenia zarówno w mieście jak i po za nim wpływa na fantastyczny odbiór w śród kierowców.

Przy projektowaniu wnętrza, od deski rozdzielczej do tylnej klapy, najważniejszym kryterium była jakość. Rozwiązania, które są obecne w Ignisie za zwyczaj kojarzone były z samochodami, klas wyższych.

Wersja z napędem 4X4 zapewnia przyczepność i stabilne prowadzenie na śliskich nawierzchniach lub w bardziej wymagających warunkach drogowych.

INTERIA.PL

Do nowego Ignisa i jego stylowego wnętrza wraz z agresywnym wyglądem dopasowano odpowiednia gamę silników. Osiągi, które są tak agresywne jak wygląd auta zapewniają benzynowe silniki 1,3 oraz 1,5 litra pojemności, dostępny jest również silnik diesel'a DDIS. Wszystkie silniki spełniają wymagania emisyjne norm Euro 4.

Silnik 1,3 charakteryzuje się bardzo dobrą wydajnością i małym apetytem na paliwo, zastosowano w nim system VVT, który steruje optymalna pracą zaworów w całym przedziale prędkości obrotowych. Wersja 1,5 zaprojektowana specjalnie z myślą o wersji 4X4, charakteryzuje się wyższym momentem obrotowym i lepszymi osiągami. Silnik disela bazuje na 1248 ccm i wykorzystuje bezpośredni wtrysk paliwa. Wszystkie silniki współpracują z 5-biegową skrzynią biegów, która jest wyposażeniem standardowym. Do silnika 1,5 zaprojektowano również specjalną 4 biegową skrzynię automatyczną.

Nowy Ignis na swojej liście nowych rozwiązań ma mnóstwo detali a każdy z nich został starannie dobrany i przemyślany by dostarczyć optimum przyjemności z jazdy jak również zapewnić wysoki poziom bezpieczeństwa.

INTERIA.PL

Elektryczne wspomaganie kierownicy, nie tylko ułatwia prowadzenie auta ale również wpływa na jego stabilność. Nowa pompa redukuje również spalanie o 3 do 5%. Wentylowane przednie tarcze hamulcowe dbają o generowanie odpowiedniej siły hamowania a system hamulcowy współpracuje z systemem ABS i EBD, na którym kierowca może polegać w każdych warunkach. Zaprojektowane specjalnie dla polepszenia wydajności spalania paliwa, 14 calowe opony oferują największy komfort jazdy w warunkach miejskich. Dla bardziej wymagających kierowców dostępna jest też wersja 15 calowa, która zadba o stabilność przy wykorzystywaniu osiągów silnika w jego górnej partii. Wszystkie siedzenia wyposażone są w 3 punktowe pasy bezpieczeństwa. Samochód oferuje przednie poduszki powietrzne jak również i boczne. Nowością jest system zabezpieczający głowy podróżujących w razie kolizji tylnej, (Active Safety Head Restraints).

Auto oferuje nam bardzo dużo praktycznych rozwiązań wewnątrz samochodu, które ułatwiają nam codzienne życie i umilają czas za kierownicą. Schowki, kieszonki, uchwyty na napoje czy nawet system zabezpieczenia przed kradzieżą - wszystko to zajdziesz w nowym Suzuki Ignis. Wszystko czego kierowca może wymagać od samochodu.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas