Kolejna generacja NSX

Dziesięć lat temu Honda NSX - pojazd z centralnie umieszczonym silnikiem, o doskonałych osiągach, właściwościach jezdnych i dynamice - stała się pierwszym na świecie samochodem wykonanym w pełni z aluminium. Od tego czasu sportowe auto przeszło kilka gruntownych modyfikacji wliczając wersję ze zdejmowanym dachem z 1995 roku i większy, 3,2-litrowy silnik V6 współpracujący z sześciostopniową manualną skrzynią biegów dołączony do oferty trzy lata później.

Honda NSX świetnie wypada podczas testów w tunelu aerodynamicznym (kliknij)
Honda NSX świetnie wypada podczas testów w tunelu aerodynamicznym (kliknij)INTERIA.PL

Teraz Honda NSX przeszła kolejną przemianę, tym razem najbardziej widoczną - auto zyskało nową stylizację nadwozia. Nie zapomniano też o ulepszeniach technologicznych w konstrukcji pojazdu.

INTERIA.PL

Z zewnątrz zmieniły się przednie reflektory, które teraz umieszczono na stałe wcinając je w pokrywę silnika, zastępując poprzednio stosowane światła, wysuwane spod maski. Zmieniono też: rozmieszczenie słupków wyznaczając tym samym inne obszary przedniej i tylnej szyby, kształty spoilerów, konstrukcję wlotu powietrza oraz końcówkę układu wydechowego. Wszystkie zmiany wpłynęły na niezauważalne gołym okiem, a jednak bardzo istotne właściwości jakimi są obniżenie współczynnika oporu powietrza z 0,32 do 0,30 cx i lepsze wyważenie całej konstrukcji pojazdu.

Honda NSX zyskała też nową charakterystykę zawieszenia, rozstaw tylnych kół powiększył się o 10 mm, a 17-calowe obręcze kół przedniej osi zastąpiły poprzednio stosowane 16-calowe. Auto będzie dostępne w następujących kolorach: Sebring Silver, Grand Prix White, New Formula Red, Indy Yellow Pearl, Long Beach Blue Pearl, New Imola Orange Pearl.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas