Klatka z piękną dziewczyną...

Niepokorny charakter, spryt, zuchwała i agresywna stylizacja tak producent zachwala dwa wchodzące na nasz rynek modele marki Dodge - Avenger i Nitro.

Kliknij
KliknijINTERIA.PL

Oba samochody zaprezentowano we wtorek dziennikarzom podczas śniadania prasowego z marką Dodge w warszawskiej restauracji Dworek Krasnodwór.

INTERIA.PL

O tym, że dodge przeznaczony jest dla ludzi, którzy wiedzą czego chcą, mogła świadczyć oprawa konferencji, a szczególnie ustawiona przy wejściu klatka z piękną modelką ubraną w niekonwencjonalny, koci strój... Nie mniejsze wrażenie na wchodzących robiła druga modelka, leżąca w środku dworku...

Dodge avenger to pierwszy, czterodrzwiowy przedstawiciel tej marki w segmencie D - łączący agresywną markową stylizację ze znakomitymi osiągami, niskim zużyciem paliwa, wysokim stopniem bezpieczeństwa oraz nowoczesnym wyposażeniem.

INTERIA.PL

W Europie i na innych rynkach międzynarodowych dodge avenger będzie oferowany w wersjach dla ruchu prawo- i lewostronnego (LHD i RHD), zarówno z silnikiem wysokoprężnym jak i silnikami benzynowymi. Avenger jest pierwszym samochodem marki Dodge oferowanym w europejskiej klasie średniej i czwartym modelem tej marki, wprowadzanym na rynki światowe - obok już dostępnych pojazdów dodge viper, caliber i nitro (segment SUV).

Inspiracją dla avengera była brawurowa linia i osiągi samochodu dodge charger a także fascynacja, jaką ten pojazd otoczony jest w Ameryce Północnej.

"Do światowego segmentu pojazdów klasy średniej nowy dodge avenger wnosi powiew markowych tradycji amerykańskich "muscle cars" - mówi Trevor Creed, wiceprezes ds. projektowania - "W segmencie D avenger znaczyć będzie tyle, co Caliber w swojej klasie, czyli stworzy unikalną alternatywę wobec konkurencji."

Na rynkach europejskich dostępne są cztery silniki: 2,0-litrowy oraz 2,4-litrowy silnik benzynowy World Engine, nowa jednostka benzynowa V-6 o pojemności 2,7 litra oraz 2,0-litrowy turbodiesel.

INTERIA.PL

Konstruktorzy podwozia i układu przeniesienia napędu dużą uwagę poświęcili własnościom jezdnym oraz przyjemności z prowadzenia samochodu. Dzięki znacznemu rozstawowi osi (2765 mm) i kół (1569 mm) avenger jest stabilny na drodze, a wysoka sztywność skrętna i odporność na siły zginające zapewniają doskonałe trzymanie się drogi oraz wysoki stopień komfortu, również akustycznego.

Drugim nowym modelem na naszym rynku jest dodge nitro. "Jako pierwszy SUV klasy średniej tego producenta - dodge nitro uosabia śmiały, pełen mocy i przebojowy image marki Dodge." - powiedział Thomas Hausch, dyrektor ds. światowej sprzedaży i marketingu w Chrysler Group - "Wśród na ogół beznamiętnych rywali dodge nitro prezentuje oryginalną formę, doskonałą inżynierię i osiągi, które zainteresują nowych nabywców oraz wstrząsną segmentem pojazdów SUV średniej klasy."

INTERIA.PL

Oferowane są trzy silniki do wyboru: dwa benzynowe i wysokoprężny. Dodge Nitro poszczycić się może znakomitymi osiągami przy ograniczonym zużyciu paliwa oraz bogatym wyposażeniem komfortowym i z zakresu bezpieczeństwa. W kabinie może podróżować pięć osób, a szereg rozwiązań funkcjonalnych przestrzeni pasażerskiej i ładunkowej pozwala prócz pasażerów pomieścić cały niezbędny sprzęt.

Wyposażeniem standardowym w najwyższej wersji dodge nitro R/T jest 24- zaworowy silnik benzynowy V-6 SOHC o pojemności skokowej 4,0 litrów, który wśród rywali w segmencie charakteryzuje się najwyższą mocą i momentem obrotowym. Jednostka ta ma rzędy cylindrów rozchylone o 600 i rozwija maksymalną moc 191 kW (260 KM) przy 6000 obr/min oraz moment 360 Nm przy 4000 obr/min. Konstrukcyjnie jest to powiększona wersja silnika o pojemności 3,5 litra - znanego z innych pojazdów Chrysler Group.

Silnik V-6 4.0L współpracuje z pięciostopniową przekładnią automatyczną systemu electronic range select, który umożliwia także ręczny wybór przełożeń.

INTERIA.PL

Standardową jednostką napędową wersji nitro SE i SXT jest 12-zaworowy silnik benzynowy V-6 SOHC o pojemności 3,7 litra - odznaczający się wysoką kulturą pracy oraz największą mocą i momentem wśród konkurencji w segmencie. Dzięki nowemu systemowi recyrkulacji spalin uzyskano wyraźny spadek zużycia paliwa. Moc maksymalna wynosi 151 kW (205 KM) przy 5200 obr/min a maksymalny moment 314 Nm przy 4000 obr/min. Optymalne osiągi pojazdu zapewnia skojarzona z tą jednostką automatyczna przekładnia czterostopniowa.

Europejską klientelę niewątpliwie ucieszy silnik diesla common rail drugiej generacji "panther" o pojemności 2768 cm3 (2,8 litra). Jest to 16-zaworowy czterocylindrowy silnik rzędowy DOHC z wałkami rozrządu napędzanymi paskiem zębatym. W wersji bazowej nitro jednostka ta wyróżnia się najwyższą wśród konkurencji mocą, momentem obrotowym oraz najlepszym przyspieszeniem 0-100 km/h.

Silnik ma kadłub żeliwny o strukturze szkieletowej oraz integralne tuleje cylindrowe. Odpowiednie zawirowanie powietrza dolotowego zapewnia zastosowanie bocznych portów ssących w aluminiowej głowicy cylindrów. Silnik wyposażony jest w układ wtryskowy common rail Bosch EDC 16 i wtryskiwacze piezoelektryczne, elektronicznie sterowany system recyrkulacji spalin EGR oraz turbosprężarkę o zmiennej geometrii kierownic spalin.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas