Kia XCeed przeszła lifting i dostała nową wersję wyposażenia
Kia XCeed przeszła kurację odmładzającą. Przy okazji wprowadzono do oferty nową wersję wyposażenia GT Line, charakteryzującą się sportowymi akcentami stylistycznymi.
Kia XCeed pojawiła się na rynku w 2019 roku. Teraz przyszedł czas na kurację odmładzającą, przy okazji której wprowadzono do oferty znaną z innych modeli wersję wyposażenia GT Line.
Kia XCeed - kosmetyczne zmiany
W celu odświeżenia wyglądu przeprojektowano przede wszystkim przód auta. Mamy tu więc nowe wloty powietrza w zderzaku i nowy wzór reflektorów. Wprawne oko zauważy też bardziej spłaszczony i rozszerzony grill oraz inne przetłoczenia na zderzaku.
Zobacz również:
Z tyłu zmiany obejmują przeprojektowaną dolną część zderzaka oraz inny wzór świateł dedykowanych dla wersji GT Line. Wyglądają one jak złożone z małych, świecących pasków. We wnętrzu GT Line znajdziemy spłaszczoną kierownicę. Przeprojektowaniu uległa grafika wirtualnych zegarów, zostawiono natomiast dotychczasowe fizyczne przyciski.
Producent deklaruje, że poprawiono także jakość użytych do wykończenia materiałów. Kia XCeed obsługuje także bezprzewodowe Android Auto i Apple CarPlay.
Kia XCeed
Kia XCeed - szeroka paleta silników
W gamie jednostek napędowych XCeeda zachowano dwa silniki oraz wprowadzono kilka nowości. I tak, w palecie silników benzynowych mamy dostępną 3-cylindrową jednostkę 1.0 T-GDI o mocy 120 KM. Lepsze osiągi oferuje znany sprzed liftingu czterocylindrowy silnik 1.5 T-GDI o mocy 160 KM, a jeśli to nadal za mało - w ofercie jest jeszcze jednostka 1.6 T-GDI o mocy 204 KM, przy czym zarezerwowano ją dla wersji GT Line.
Kia XCeed może być również napędzana układem hybrydowym typu plug-in, którego moc systemowa wynosi 141 KM, a bateria trakcyjna pozwala przejechać w trybie elektrycznym ok. 60 km. Nie zapomniano także o fanach diesla, choć przygotowano dla nich tylko jedną opcję - silnik 1.6 CRDi o mocy 136 KM.
Hybryda plug-in występuje seryjnie z 6-stopniową automatyczną skrzynią biegów, a diesel ma układ miękkiej hybrydy. Silnik Diesla może być zestawiony ze skrzynią manualną lub automatyczną - w tej drugiej opcji ma więcej momentu obrotowego (320 Nm vs 280 Nm).
Na ten moment nie ujawniono cen ani daty oficjalnej premiery odmłodzonego XCeeda w polskich salonach.
***