Już nie będzie najbrzydszy? Oto nowy Peugeot 3008
Na otwartym wczoraj salonie motoryzacyjnym w chińskim Guanghou lokalny partner Peugeota - firma Dongfeng - zaprezentowała odświeżony model 3008.

Nie byłoby w tym może nic nadzwyczajnego, gdyby nie fakt, że taki sam lifting już wkrótce obejmie też samochody oferowane na Starym Kontynencie. Co zmieni się w Peugeocie 3008 z roku modelowego 2013?
Zmiany mające upodobnić pojazd do najnowszego dziecka francuskiej marki - modelu 208 - wyszły autu na dobre. Samochód otrzymał zupełnie nowy pas przedni - mniejszy grill i przeprojektowane reflektory nadały sylwetce dynamizmu. Wprawne oko dostrzeże również inne lampy tylne.
We wnętrzu ograniczono się do delikatnych zabiegów kosmetycznych. Jednym z nich jest np. zastosowanie nowej, trójramiennej, podciętej u dołu kierownicy.
W chińskiej ofercie pojawią się benzynowe silniki 1,6 l THP (163 KM) oraz 2,0 l (147 KM). Oba współpracują wyłącznie z sześciostopniową, automatyczną skrzynią biegów i spełniają - zaledwie - normę emisji spalin Euro4.

Europejska paleta jednostek napędowych najprawdopodobniej nie ulegnie zmianie. Obecnie, w europejskim salonie samochód zamówić można z benzynowymi: 1,6 VTi (120 KM), 1,6 l THP (156 KM) lub wysokoprężnymi 1,6 l HDI (112 KM) i 2,0 l HDI (150 KM).
