Jest evo IX!

Mitsubishi wprowadza na rynek najnowszą, dziewiątą już ewolucję lancera. Pojazd ten po raz pierwszy zaprezentowany został w marcu Japonii. Evo IX wywodzi się w prostej linii z Evo VIII MR. Zachowano główne linie tego pojazdu, a zmiany widać w detalach.

Kliknij
KliknijINTERIA.PL

Nowe kształty otrzymał przedni zderzak, który nawiązuje do tego stosowanego w rajdowym lancerze WRC i charakteryzuje się dodatkowymi wlotami powietrza. Z tyłu odnajdziemy dyfuzor, poprawiający aerodynamikę i przyczepność pojazdu podczas jazdy z wysokimi prędkościami. Pojazd otrzymał również nowe, pięcioramienne felgi, które dzięki niskiej wadze zmniejszą masę nieresorowaną polepszając tym samym prowadzenie.

INTERIA.PL

Evo IX przejęło zawieszenie Bilsteina z poprzedniej ewolucji niemal bez modyfikacji. Jedyną zmianą są krótsze tylne sprężyny, co ma poprawiać stabilność tyłu dzięki czemu elektronicznie sterowany system napędu na cztery koła może działać bardziej efektywnie.

Wnętrze lancera jest skupione na kierowcy, który ma do dyspozycji niewielką, trójramienną kierownicę Momo oraz sportowy fotel Recaro. Jednocześnie evo IX oferuje sporo miejsca piątce pasażerów, a nawet sporych rozmiarów bagażnik.

INTERIA.PL

To co najciekawsze ukryto jednak pod maską. Za źródło napędu najnowszego lancera służy dwulitrowy, doładowany silnik benzynowy. Po raz pierwszy wyposażono go w system zmiennych faz rozrządu MIVEC, co w znaczący sposób poprawiło efektywność. Teraz jednostka napędowa jeszcze żywiej reaguje na gaz, krzywa przebiegu momentu obrotowego jest bardziej płaska, a jednocześnie zużycie paliwa ma być o około 3 procent mniejsze.

INTERIA.PL

Na rynki europejskie trafią lancery evo IX w trzech wersjach. Podstawowa oznaczana FQ-300 dysponuje mocą 305 KM przy 6950 obr/min. Wyposażony w niego pojazd przyspiesza do 100 km/h w ciągu 4.7 s. Mocniejsza wersja FQ-320 generuje 326 KM mocy (przy 6700 obr/min) i przyspiesza w 4.5 s, zaś topowe FQ-340 ma 345 KM (przy 6800 obr/min) i sprint do "setki" zajmuje mu 4.3 s. Wszystkie wersje prędkość maksymalną mają elektronicznie ograniczoną do 250 km/h.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas