Jeep Compass po modernizacji wkrótce w salonach

​Jeep zaprezentował zmodernizowanego Compassa. Dla amerykańskiej marki to ważne wydarzenie, model ten odpowiada bowiem za ponad 40 proc. sprzedaży Jeepa w Europie.

Jeep Compass
Jeep CompassInformacja prasowa (moto)

Od premiery drugiej generacji Compassa, co miało miejsce w 2017 roku, na europejskiej drogi wyjechało już 200 tys. egzemplarzy tego modelu. O sukcesie przesądziły kompaktowe wymiary i hybrydowy napęd - jeden na cztery egzemplarze Compassa sprzedane w Europie to wersja 4xe.

Zmodernizowany model wyróżnia się odświeżonym nadwoziem. Zmiany dotyczą głównie przodu, charakteryzującego się teraz szerszym, bardziej muskularnym wyglądem, uzyskanym dzięki elementom stylizacyjnym rozwijającym się w linii poziomej i podkreślającym szerokość pojazdu. Projektanci zmienili wygląd legendarnego grilla Jeepa, unosząc go w pionie i dzieląc na dwie poziome sekcje. Obejmuje on nowe reflektory full LED o cieńszym, smukłym profilu (w standardzie w całej gamie). Dostępne w trzech różnych rodzajach, nadają nowemu Compassowi odważniejszy wygląd. Zmieniono również położenie świateł do jazdy dziennej (DRL) - podkreślonych subtelną, wydłużoną formą,  i wbudowanych teraz w reflektory. Dolny wlot powietrza jest szerszy i bardziej widoczny.

Jeep Compass 2021

Jeep Compass 
Jeep Compass 
Jeep Compass 
Jeep Compass 
Jeep Compass 
Jeep Compass 
Jeep Compass 
Jeep Compass 
Jeep Compass 
Jeep Compass 
Jeep Compass 

Do najważniejszych nowości we wnętrzu należą cyfrowy zestaw wskaźników z wyświetlaczem o przekątnej 10,25" Full HD, radiem DAB, systemem Uconnect 5 z ekranami dotykowymi o przekątnych od 8,4" do 10,1" umieszczony nieco wyżej i przeniesiony bardziej na środek deski rozdzielczej, pięciokrotnie szybszy procesor, system operacyjny Android z bezprzewodową integracją ze smartfonem i aplikacjami  Apple CarPlay i Android Auto, interaktywna nawigacja 3D TomTom i funkcja rozpoznawania naturalnej mowy oraz z usługami Uconnect.Wnętrze jest bardziej funkcjonalne dzięki nowemu rozmieszczeniu konsoli centralnej i zwiększeniu przestrzeni schowków bagażowej (zapewniającej prawie 4,4 l dodatkowej pojemności - trzykrotnie więcej w porównaniu do 2,8 l w poprzedniej wersji, teraz łącznie 7,2 l).

Odświeżony Compass jest pierwszym samochodem Jeepa w Europie oferującym autonomiczną jazdę na poziomie 2 i jest wyposażony standardowo w szereg systemów wspomagania kierowcy. Należą do nich: system rozpoznawania znaków drogowych (Traffic Sign Recognition) czytający i interpretujący znaki drogowe; inteligentny asystent prędkości (Intelligent Speed Assist) automatycznie dostosowujący prędkość do zalecanych limitów; system wykrywania senności kierowcy (Drowsy Driver Alert) ostrzegający kierowców, gdy ich uwaga słabnie lub gdy nadchodzi senność; oraz system automatycznego hamowania awaryjnego (Automatic Emergency Braking) z funkcją rozpoznawania pieszych i rowerzystów, które spowalnia pojazd aż do całkowitego zatrzymania, aby uniknąć (lub złagodzić) ewentualny wypadek. Jednak najważniejszą nową funkcją jest asystent jazdy na autostradzie (Highway Assist), łączący tempomat adaptacyjny i asystenta centrowania pasa ruchu, aby automatycznie dostosowywać prędkość i tor jazdy pojazdu. W ten sposób samochód automatycznie pozostaje na środku pasa, w rozsądnej odległości od pojazdu poprzedzającego.

Jeep Compass 2021 

Zmodernizowany Jeep Compass będzie oferowany w pięciu poziomach wyposażenia (Sport, Longitude, Limited, S i Trailhawk), z pięcioma różnymi kombinacjami jednostek napędowych (benzyna, diesel i hybryda typu plug-in), trzema skrzyniami biegów (sześciostopniową manualną, automatyczną z podwójnym suchym dwusprzęgłową (DDCT) lub sześciostopniową automatyczną) oraz napęd na przednie lub na cztery koła.

Jeep CompassInformacja prasowa (moto)

Bazowa wersja benzynowa jest wyposażona w 1,3-litrowy silnik GSE o mocy 130 KM lub 150 KM, połączony odpowiednio z manualną skrzynią biegów i skrzynią DDCT z podwójnym suchym sprzęgłem, oba z napędem na przednie koła. Uzupełnieniem oferty silników spalinowych jest 1,6-litrowy silnik wysokoprężny o mocy 130 KM współpracujący z sześciobiegową, manualną skrzynią biegów i napędem na przednie koła.Hybryda plug-in jest oferowana z dwoma poziomami mocy - 190 KM i 240 KM, w połączeniu z sześciostopniową, automatyczną skrzynią biegów i napędem na cztery koła eAWD.Ceny zmodernizowanego Jeepa Compass zaczynają się od 100 tys. zł za model benzynowy z silnikiem 1.3 o mocy 130 KM w wersji Longitude. Samochód pojawi się w polskich salonach w drugiej połowie kwietnia.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas