Jaguar XF oficjalnie!
Już 1 kwietnia w Nowym Jorku rozpocznie się międzynarodowy salon motoryzacyjny. Jedną z gwiazd imprezy będzie zupełnie nowy Jaguar XF. Brytyjczycy opublikowali właśnie pierwsze informacje dotyczące drugiej generacji popularnego auta.
Chociaż nowy XF zaprojektowany został od podstaw, zmiany w stylizacji wydają się niewielkie. Auto przypomina powiększony model XE - na pierwszy rzut oka samochody łatwo pomylić. W stosunku do pierwszej generacji XF pojazd jest o 7 mm krótszy i o 3 mm niższy. Aż o 51 mm - do 2960 mm - wydłużył się za to rozstaw osi, dzięki czemu przestrzeń dla pasażerów tylnej kanapy ma być największa w tej klasie.
Konstrukcja nowego XF w 75 proc. składa się z aluminium. Auto jest aż o 190 kg lżejsze niż poprzedni model - o 28 proc. wzrosła też sztywność skrętna nadwozia. Brytyjczycy podkreślają idealne rozłożenie masy - na każdą z osi przypada niemal dokładnie 50 proc. ciężaru auta.
We wnętrzu znajdziemy m.in. 12,3-calowy wyświetlacz wskaźników i nowy zestaw multimedialny z dotykowym wyświetlaczem o przekątnej 10,2 cala i czterordzeniowym procesorem. Auto otrzyma też - wykorzystujący aż 17 głośników - system audio Meridian o mocy 825 watt.
Klienci będą mieli do wyboru trzy wersje z silnikiem wysokoprężnym i trzy z silnikami benzynowymi. Mniejszy diesel ma pojemność 2,0 l i oferowany będzie w dwóch wariantach mocy: 163 KM (380 Nm) i 180 KM (430 Nm).
Bardziej wymagający nabywcy wybrać mogą podwójnie doładowane, wysokoprężne V6 o pojemności 3,0 l. Motor rozwija moc 300 KM i dysponuje imponującym momentem obrotowym 700 Nm.
Dla zwolenników klasycznych, benzynowych silników przygotowano doładowane kompresorem V6 o pojemności 3,0 l. Jednostka - w zależności od wersji - oferuje moc 340 lub 380 KM i maksymalny moment obrotowy 450 Nm. Mniej wymagający klienci będą mogli zdecydować się na dwulitrowy, turbodoładowany, benzynowy silnik z wtryskiem bezpośrednim oferujący 240 KM i 340 Nm.
Jaguar XF na zdjęciach
Osiągi auta trzymane są w tajemnicy. Wiadomo jednak, że wszystkie jednostki napędowe sprzęgane będą z automatyczną, ośmiostopniową skrzynią biegów. W przypadku diesli o pojemności 2,0 l do wyboru będzie też ręczna skrzynia o sześciu przełożeniach. Zdaniem producenta samochód w najsłabszej wersji - z wysokoprężnym 2,0 l o mocy 163 KM - zużywać ma średnio 4 l oleju napędowego na 100 km.
Na wybranych rynkach samochód będzie dostępny z napędem 4x4.