Jaguar XE. Premiera w Earl’s Court

Dzisiaj wieczorem w Earl’s Court w Londynie zaprezentowano nowego Jaguara XE. Jego topowa wersja, oznaczona dodatkowo literką S, ma silnik o V6 o pojemności 3.0 litrów.

Jaguar XE
Jaguar XEInformacja prasowa (moto)
Jaguar XEInformacja prasowa (moto)
Jaguar XE 

Jaguar XE

Jaguar XE 
Jaguar XE 
Jaguar XE 
Jaguar XE 
Jaguar XE 
Jaguar XE 
Jaguar XE 
Jaguar XE 
Jaguar XE 
Jaguar XE 

Osiągająca 340 KM i 450 Nm wysokoobrotowa jednostka jest połączona z 8-biegową przekładnią automatyczną sterowaną łopatkami przy kierownicy. Przyspieszenie 0-100 km/h wersji  S wynosi zaledwie 5,1 sekundy, a prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h.

Aluminiowy Jaguar XE jest pierwszym modelem opracowanym na bazie nowej modułowej platformie firmy Jaguar Land Rover. Duży rozstaw osi i niska pozycja za kierownicą pozwoliły uzyskać doskonałe proporcje oraz opływową sylwetkę przypominającą Coupé.

Do XE S dołączą inne modele napędzane 4-cylindowymi, benzynowymi i wysokoprężnymi silnikami 2.0, połączonymi z: 6-biegową ręczną i 8-biegową automatyczną. Silniki wysokoprężne - należące do  nowej rodziny Ingenium Jaguara - zapewniają według producenta zużycie paliwa od 3,8 l / 100 km i emisję CO2 od 99 g/km.  W to 3,8 l. za bardzo nie wierzymy.

Model XE jest  najlżejszym, najsztywniejszym i najbardziej aerodynamicznym sedanem Jaguara w historii. To również pierwszy Jaguar wyposażony w elektryczne wspomaganie układu kierowniczego. XE szczyci się także najniższymi kosztami eksploatacji.

XE uzupełnia ofertę sedanów Jaguara, plasując się poniżej modeli XF i XJ.

Nowy Jaguar jest produkowany w nowej, specjalnie zbudowanej fabryce firmy Jaguar Land Rover w Solihull. Oficjalnie zadebiutuje na początku października. na salonie samochodowym w Paryżu.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas