Jaguar F-type teraz jako coupe

Salon w Los Angeles to jedna z najważniejszych imprez motoryzacyjnych w USA.

article cover
Informacja prasowa (moto)

Myli się jednak ten, kto sądzi, że tegoroczna edycja zdominowana została przez lokalnych producentów.

W Los Angeles swoją światową premierę ma np. Jaguar F-type w wersji coupe. Co tym razem przygotowali dla swoich fanów brytyjscy inżynierowie?

Wersja z zamkniętym nadwozie pojawia się w rok od rynkowego debiutu roadstera. Podobnie jak on, samochód może się pochwalić karoserią wykonaną w całości z aluminium.

Sylwetka pojazdu może się podobać. Auto mierzy 4470 mm długości, 1923 mm szerokości i zaledwie 1309 mm wysokości. W stosunku do roadstera bez zmian pozostał rozstaw osi wynoszący dokładnie 2622 mm. O sportowych aspiracjach świadczy fakt, że samochód może się pochwalić najsztywniejszą karoserią spośród wszystkich modeli Jaguara. Klienci docenią również walory praktyczne auta - pojemność przestrzeni bagażowej to aż 407 l.

F-type Coupe oferowany będzie w trzech wersjach silnikowych. Podstawowy model napędzany jest trzylitrowym, benzynowym silnikiem V6 o mocy 340 KM (450 Nm). Auto w tej wersji osiąga setkę w 5,3 s i rozpędza się do prędkości maksymalnej 260 km/h.

Informacja prasowa (moto)

W ofercie znajdzie się również wzmocniona wersja o nazwie F-type S Coupe. W takiej konfiguracji trzylitrowe V6 osiąga moc 380 KM i maksymalny moment obrotowy 460 Nm. Samochód przyspiesza do 100 km/h w 4,9 s - prędkość maksymalna to 275 km/h.

Informacja prasowa (moto)

Topowy model - F-type R Coupe - ma pod maską doładowany kompresorem V8 o pojemności 5 l. Jednostka generuje moc 550 KM i dysponuje potężnym momentem obrotowym 680 Nm. Samochód w tej wersji przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 4,2 s - prędkość maksymalna to ograniczone elektronicznie 300 km/h.

Niezależnie od zastosowanego silnika, wszystkie wersje napędzane są na koła tylne za pośrednictwem ośmiostopniowej, automatycznej skrzyni biegów Quickshift, która - w trybie manualnym - może być obsługiwana za pomocą łopatek umieszczonych przy kierownicy.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas