Ioniq 5 po modernizacji na rok 2023
Hyundai poddał modernizacji model Ioniq 5. Samochód z roku modelowego 2023 otrzymał nieco większą baterię i szereg nowych funkcji.
Ioniq 5 MY 2023 otrzymał baterię o pojemności 77,4 kWh, która zastąpi dotychczas stosowaną o pojemności 73 kWh (dodatkowo w ofercie pozostaje mniejszy akumulator o pojemności 58 kWh. Ponadto samochód będzie oferował szereg nowych funkcji, w tym system utrzymywania optymalnej temperatury akumulatora i cyfrowe lusterka.
Ioniq 5 debiutował w lutym 2021 roku. Był to pierwszy model oparty na dedykowanej pojazdom elektrycznym platformie Electric Global Modular Platform (E-GMP) opracowanej przez koncern Kia-Hyundai.
Zmodernizowany Ioniq 5 będzie mógł być wyposażony w cyfrowe lusterka wewnętrzne i zewnętrzne. Cyfrowe lusterko wewnętrzne (DCM) poprawia widoczność, zapewniając niezakłócony, panoramiczny widok tego co dzieje się za samochodem. Kamera systemu DCM jest zainstalowana pod tylnym spojlerem Ioniq 5.
Ioniq 5 - pierwsza jazda
Samochód będzie również mógł być wyposażony w cyfrowe lusterka boczne (DSM). Ta technologia dostępna jest już w Ioniqach sprzedawanych w Korei, a teraz trafi do samochodów sprzedawanych w Europie. Technologia DSM zmniejsza opór powietrza i zapewnia wyraźny obraz, nawet przy złej pogodzie.
Inną nowością jest funkcja utrzymywania optymalnej temperatury akumulatora. Podczas jazdy w niskich temperaturach akumulator będzie podgrzewany już podczas jazdy, dzięki czemu nie będzie zimny pod dojechaniu do punktu ładowania. A to oznacza, że po podłączeniu ładowarki bateria będzie mogła od razu przyjąć prąd o dużej mocy, co skróci czas ładowania. Funkcja ta aktywuje się automatycznie, gdy punkt ładowania zostanie wprowadzony do systemu nawigacji pojazdu.
IONIQ 5
Ostatnia modernizacja dotyczy zastosowania inteligentnych tłumików drgań (SFD), które mają poprawić reakcję zawieszenia przedniej i tylnej osi, zwiększając komfort jazdy.
Ioniq 5 z roku modelowego 2023 pojawi się w europejskich salonach w drugiej połowie 2022 roku.
***