Hybrydowy mitsubishi outlander PHEV

Na salonie paryskim Mitsubishi zaprezentuje outlandera PHEV.

Mitsubishi outlander PHEV
Mitsubishi outlander PHEVInformacja prasowa (moto)

Samochód zasilany jest hybrydowym systemem plug-in EV, zaprojektowanym na bazie modeli zasilanych wyłącznie silnikami elektrycznymi 9 (i-MiEV). Według japońskiego producenta outlander PHEV to pierwszy na świecie samochód klasy SUV, zasilany systemem hybrydowym typu plug-in.

Auto napędzane jest silnikiem spalinowym 2.0 MIVEC oraz dwoma elektrycznymi o mocy 60 kW każdy, zlokalizowanymi przy przedniej i tylnej osi. Litowo-jonowy akumulator o pojemności 12kWh można ładować z gniazdka (pełne ładowanie trwa 4,5 h), ponadto jest on doładowywany podczas hamowania.

Układ napędowy outlandera EV może pracować w trzech trybach. EV to tryb elektryczny, na którym zasięg wynosi 55 km. W trybie szeregowym silnik spalinowy działa jak generator, który produkuje prąd ładujący akumulator. System przełącza się w ten tryb, gdy poziom naładowania akumulatora spada poniżej pewnego ustalonego poziomu i gdy podczas jazdy wymagana jest większa moc samochodu, np. podczas wyprzedzania innego pojazdu lub podczas jazdy pod stromą górkę. Z kolei w trybie jazdy hybrydowym równoległym, silnik benzynowy zapewnia większość mocy potrzebnej do napędu samochodu i jest wspierany przez silniki elektryczne. System przełącza się w ten tryb podczas jazdy z dużą prędkością, gdy silnik elektryczny pracuje z maksymalną wydajnością.

Całkowity zasięg samochodu wynosi 880 kg.

Informacja prasowa (moto)

W outlanderze PHEV zastosowano system dwusilnikowego napędu na cztery koła o nazwie Twin Motor 4WD. Składają się na niego niezależne silniki elektryczne napędzające odpowiednio przednie i tylne koła. Odbywa się to bez wału napędowego i innych elementów, które składają się na tradycyjne systemy mechaniczne. System Twin Motor 4WD został zintegrowany systemem kontroli dynamiki pojazdu S-AWC (Super All Wheel Control - sterowanie wszystkimi kołami samochodu).

Ponadto, oba silniki elektryczne, przedni i tylny, dają natychmiast pełny moment obrotowy, co jest charakterystyczną cechą wszystkich silników elektrycznych.

Na premierę rynkową outlandera PHEV będziemy musieli poczekać. Na październik zaplanowano rozpoczęcie sprzedaży w Europie nowego outlandera o napędzie klasycznym (od lipca model ten jest dostępny w Rosji), a na początku przyszłego roku hybrydowa wersja wejdzie do sprzedaży w Japonii.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas