Honda Clarity FCV bliska debiutu

Już za kilka dni Honda oficjalnie zaprezentuje swój nowy model napędzany ogniwami paliwowymi.

Honda Clarity FCV
Honda Clarity FCVInformacja prasowa (moto)

Honda FCX Clarity to pierwszy samochód, jaki przeciętny kierowca mógł kupić, do którego tankowało się wodór. Jego elektryczny silnik o mocy 136 KM zasilany był bateriami, które z kolei ładowane były przez ogniwa paliwowe. Zbiornik na wodór o pojemności 171 l pozwalał na przejechanie 430 km.

Honda Clarity FCV

Honda Clarity FCV 
Honda Clarity FCV 
Honda Clarity FCV 
Honda Clarity FCV 
Honda Clarity FCV 
Honda Clarity FCV 
Honda Clarity FCV 
Honda Clarity FCV 
Honda Clarity FCV 
Honda Clarity FCV 
Honda Clarity FCV 
Honda Clarity FCV 

Pomimo zastosowania rewolucyjnej technologii, Honda zdecydowała się na ograniczenie sprzedaży FCX Clarity do Kalifornii oraz Japonii. Dwa egzemplarze trafiły też do Europy. Samochód nie został nigdy tak naprawdę wyceniony - można było jedynie użytkować go na zasadzie trzyletniego leasingu (600 dolarów miesięcznie).

Teraz, kiedy na rynku pojawili się pierwsi konkurenci (najważniejszym z nich jest Toyota Mirai), Honda przygotowała nowy model - Clarity FCV. Tak jak poprzednik wyróżnia się on futurystyczną stylistyką i nadwoziem typu liftback.

Producent nie podał póki co szczegółów technicznych tego samochodu, ale wspomina, że jego ogniwa paliwowe są mniejsze 33 procent, w porównaniu do poprzednika. Clarity FCV powinno być także tańsze - rata leasingu ma wynosić mniej, niż 500 dolarów. Auto będzie można też po prostu kupić - szacowana cena to 60 tys. dolarów, a więc zbliżona do Toyoty Mirai.

Honda Clarity FCVInformacja prasowa (moto)
Honda Clarity FCVInformacja prasowa (moto)
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas