Golf rekordzista...
Od prawie trzydziestu lat volkswagen golf jest nieprzerwanie najchętniej kupowanym samochodem w Niemczech i najchętniej kupowanym niemieckim samochodem na świecie.

Patrząc na to czysto statystycznie: w ciągu ostatnich 29 lat każdego dnia 2 100 klientów na całym świecie decydowało się na zakup golfa. Piąta generacja tego auta ma za zadanie zwiększyć te liczby. Czy to się uda?

Samochody z segmentu golfa zdobywają od kilku lat coraz większy udział w zachodnioeuropejskim rynku. Od 1976 do 2002 roku udział ten wzrósł z 31,7 do 36,9 procent. Ze względu na podział w ramach segmentu - między innymi dzięki sukcesowi samochodów A-MPV - udział modeli typu hatchback zmniejszył się w tym samym okresie z 63,6 procent do 47,5 procent. Jednak ogólna wielkość sprzedaży nie zmieniła się.
Warto zauważyć, że od czasu kiedy do segmentu golfa stale przenikają pojazdy wywodzące się klasy A konkurencja wciąż rośnie. Jeżeli w czasach pierwszej generacji golfa w Europie istniało około 10 bezpośrednich modeli konkurencyjnych, w 2003 roku jest już ... 130.
Udział Golfa czwartej generacji w światowej sprzedaży marki Volkswagen wyniósł 35 procent, w Europie Zachodniej - 46 procent.
Do końca roku 2003 VW wyprodukuje 135 000 nowych golfów. W 2004 roku planowana jest sprzedaż przeszło 600 000 egzemplarzy.