Ford Focus ST. Także z silnikiem wysokoprężnym

Z początkiem przyszłego roku do salonów trafi nowy Ford Focus w wersji ST. Jakie nowości tym razem przygotowali dla swoich klientów przedstawiciele amerykańskiej marki?

Ford Focus ST 2015
Ford Focus ST 2015Informacja prasowa (moto)
Ford Focus ST 2015Informacja prasowa (moto)

Odświeżony ST świętował swój publiczny debiut w czasie słynnego Festiwalu Prędkości w Goodwood. Inżynierowie zafundowali autu szereg zmian, które skutkować mają jeszcze lepszymi właściwościami jezdnymi - skorygowano nastawy zawieszenia, przeprojektowano też układ kierowniczy.

Nowy model jest pierwszym ST w historii Focusa, który oferowany będzie również z silnikiem wysokoprężnym. Zwolennicy jednostek o zapłonie samoczynnym będą się mogli zdecydować na czterocylindrowy motor 2,0 l TDCI. 16-zaworowy, turbodoładowany silnik rozwija moc 185 KM (przy 3500 obr./min) i dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 400 Nm oferowanym w zakresie między 2000 obr./min a 2700 obr./min. Wtrysk (common rail) realizowany jest za pośrednictwem elektromagnetycznych wtryskiwaczy o 7 otworach pracujących pod ciśnieniem roboczym 2000 barów.

W układzie smarowania zastosowano elektronicznie sterowaną pompę oleju o regulowanym wydatku i wykonany ze stali, kuty, wał korbowy.

Dla klientów preferujących jednostki benzynowe Ford przygotował wersję z silnikiem EcoBoost o pojemności 2,0 l. Turbodoładowany motor o aluminiowej konstrukcji (głowica i blok) dysponuje mocą 250 KM osiąganą przy prędkości obrotowej 5500 obr./min. Maksymalny moment obrotowy - 360 Nm - oferowany jest w zakresie od 2000 obr./min. do 4500 obr./min. Obie jednostki sprzęgane będą standardowo z ręcznymi skrzyniami biegów o sześciu przełożeniach.

Ford Focus ST 2015Informacja prasowa (moto)
Ford Focus ST 2015Informacja prasowa (moto)

Focus ST oferowany będzie w dwóch wersjach nadwoziowych - jako pięciodrzwiowy hatchback lub kombi. Hatchback z silnikiem benzynowym przyspiesza do 100 km/h w 6,5 s i rozpędza się do prędkości maksymalnej 248 km/h. Kombi ustępuje mu jedynie w sprincie. Przyspieszenie do 100 km/h trwa w jego przypadku 6,7 s. Warto dodać, że masa własna hatchbacka to 1437 kg.

Kombi z masą 1461 kg jest zaledwie o 24 kg cięższe!  Diesel - niezależnie od wersji nadwoziowej - przyspiesza do 100 km/h w 8,1 s - prędkość maksymalna to w jego przypadku 217 km/h.  W obu przypadkach za bezpieczne zatrzymanie odpowiadają hamulce tarczowe. Przednie dyski mają wymiary 320/25 mm - tylne - 271/11 mm. Standardowym wyposażeniem będą 18-calowe felgi ze stopów lekkich z oponami Goodyear Eagle F1 w rozmiarze 235/40.

Przypominamy, że pierwsza generacja Focusa ST zadebiutowała w 2002 roku. Od tego czasu model zaskarbił sobie sympatię przeszło 140 tys. nabywców na czterdziestu światowych rynkach.   

Nowy Ford Focus ST debiutuje w Goodwood 
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas