Fiat punto evo z dwucylindrowym silnikiem

Na salonie we Frankfurcie Fiat przedstawi model punto evo po lekkim liftingu.

Fiat punto evo po liftingu
Fiat punto evo po liftinguInformacja prasowa (moto)

Największą zmianą jest nowy przedni zderzak - tym razem cały lakierowany w kolorze nadwozia. Zmieniono również kształt grilla oraz świateł. Podobnie kosmetyczne zmiany odnajdziemy z tyłu. Fiat informuje także, że we wnętrzu pojawiły się nowe materiały.

Jednak najważniejsze nowości ukryto pod maską. Otóż do punto evo trafi nowa jednostka napędowa: dwucylindrowy silnik TwinAir o pojemności 0,9 l, który dzięki doładowaniu dysponuje mocą 85 KM. Wraz z system Start/Stop samochód ma emitować tylko 98 g CO2 na km, co oznacza zużycie paliwa na poziomie 3,7 l/100 km...

Jeszcze mniej paliwa ma spalać 85-konny wysokoprężny Multijet. Dzięki zmianom w konstrukcji turbosprężarki, przeniesieniu napędu i układzie chłodzenia emisja CO2 ma wynosić 90 g/km. To oznacza średnie spalanie ok. 3,4 l/100 km.

Informacja prasowa (moto)

Oczywiście podane powyżej dane odnoszą się do cyklu pomiarowego NEDC (prędkość nie przekracza 120 km/h, wszystkie odbiorniki prądu i klimatyzacja wyłączone), więc w rzeczywistości wartości te będą nieosiągalne. Warto jednak zauważyć, że dożyliśmy czasów, w których - przynajmniej teoretycznie - zużycie paliwa przez silniki benzynowe i wysokoprężne (o podobnej mocy) znajduje się na zbliżonym poziomie.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas