Fiat punto evo z dwucylindrowym silnikiem
Na salonie we Frankfurcie Fiat przedstawi model punto evo po lekkim liftingu.

Największą zmianą jest nowy przedni zderzak - tym razem cały lakierowany w kolorze nadwozia. Zmieniono również kształt grilla oraz świateł. Podobnie kosmetyczne zmiany odnajdziemy z tyłu. Fiat informuje także, że we wnętrzu pojawiły się nowe materiały.
Jednak najważniejsze nowości ukryto pod maską. Otóż do punto evo trafi nowa jednostka napędowa: dwucylindrowy silnik TwinAir o pojemności 0,9 l, który dzięki doładowaniu dysponuje mocą 85 KM. Wraz z system Start/Stop samochód ma emitować tylko 98 g CO2 na km, co oznacza zużycie paliwa na poziomie 3,7 l/100 km...
Jeszcze mniej paliwa ma spalać 85-konny wysokoprężny Multijet. Dzięki zmianom w konstrukcji turbosprężarki, przeniesieniu napędu i układzie chłodzenia emisja CO2 ma wynosić 90 g/km. To oznacza średnie spalanie ok. 3,4 l/100 km.

Oczywiście podane powyżej dane odnoszą się do cyklu pomiarowego NEDC (prędkość nie przekracza 120 km/h, wszystkie odbiorniki prądu i klimatyzacja wyłączone), więc w rzeczywistości wartości te będą nieosiągalne. Warto jednak zauważyć, że dożyliśmy czasów, w których - przynajmniej teoretycznie - zużycie paliwa przez silniki benzynowe i wysokoprężne (o podobnej mocy) znajduje się na zbliżonym poziomie.