Europejski volkswagen jetta
Volkswagen ujawnił pierwsze zdjęcia europejskiej wersji jetty. Model ten, który na Starym Kontynencie zastąpi borę, tylko detalami różni się od wersji oferowanej w Ameryce.

Sprzedaż nowej jetty, która powraca do Europy po kilku latach nieobecności rozpocznie się w Niemczech 3 czerwca. Później samochód będzie sukcesywnie dostarczany na kolejne rynki.
Koncern postanowił w ten sposób nawiązać do sukcesu tego modelu w USA, gdzie jetta jest najlepiej się sprzedającym samochodem pochodzącym z naszego kontynentu.
Przednia część nadwozia do złudzenia przypomina m.in. przód passata. Również tylny fragment karoserii utrzymany został w stylizacji charakterystycznej dla marki.
W stosunku do bory jetta urosła. Ma 4,56 m długości (więcej o 18,2 cm), 1,76 m szerokości (wzrost o 2,5 cm) oraz 1,46 wysokości (o 1,5 cm więcej). Znacząco, bo aż o 6,5 cm zwiększono rozstaw osi, który obecnie mierzy 2,58 m.
Zmiany te musiały zaowocować większą przestronnością. Przestrzeń bagażowa ma teraz aż 527 litrów - o 72 więcej niż bora. Tylna kanapa będzie oczywiście asymetrycznie składana.

Jako źródło napędu jetty będzie służył jeden z siedmiu silników - czterech benzynowych i trzech wysokoprężnych. Gama "benzyniaków" rozpoczyna się jednostkami 1.6 FSI o mocach 102 i 115 KM, poprzez 150-konny silnik dwulitrowy (również wykonany w technologii FSI) aż po doładowany silnik o mocy 200 KM. Fani taniego podróżowania mogą wybierać spomiędzy 105-konnego Diesla o pojemności 1.9 l. i dwulitrowej jednostki o mocy 140 KM. W późniejszym okresie dołączy do nich silnik o mocy 170 KM. Dwa słabsze silniki wysokoprężne będą dostępne z nowoczesną, dwusprzęgłową skrzynią DSG.

Ponadto samochód otrzymał tylne zawieszenie typu multi-link, a standardowe wyposażenie obejmuje m.in. elektromechaniczne wspomaganie kierownicy. ESP i sześć poduszek powietrznych.
Europejska jetta, podobnie jak amerykańska produkowana będzie w meksykańskiej fabryce w Puebla. Ceny na rynku niemieckim zaczyną się od 19 tysięcy euro.