Elektryczna Kia Soul. Pokona Golfa i Leafa?
Na stoisku Kii w Genewie debiutował dziś model Soul w elektrycznej wersji EV. Auto, które konkurować ma o klientów m.in. z Nissanem Leaf i Volkswagenem e-Golf trafi do sprzedaży jeszcze w tym roku.

Genewa 2014
Genewa 2014




























![Oto McLaren 650S. Sylwetka pojazdy zbliżona jest do modelu 12C, przód nawiązuje do wyprzedanego już P1. Samochód napędzany jest podwójnie doładowanym, benzynowym silnikiem o pojemności 3,8 l. Jednostka rozwija moc maksymalną 650 KM, dzięki czemu auto ma być szybsze niż 12C. ]Osiągi McLarena 650S trzymane są w tajemnicy. Wiadomo jedynie, że dzięki zmianom w aerodynamice przy prędkości 240 km/h samochód generuje aż o 24 proc. większy docisk niż 12C. Nowy McLaren trafi do salonów jeszcze tej wiosny. Auto oferowane będzie jako dwumiejscowe coupe lub kabriolet. Więcej na ten temat przeczytasz TUTAJ. Oto McLaren 650S. Sylwetka pojazdy zbliżona jest do modelu 12C, przód nawiązuje do wyprzedanego już P1. Samochód napędzany jest podwójnie doładowanym, benzynowym silnikiem o pojemności 3,8 l. Jednostka rozwija moc maksymalną 650 KM, dzięki czemu auto ma być szybsze niż 12C. ]Osiągi McLarena 650S trzymane są w tajemnicy. Wiadomo jedynie, że dzięki zmianom w aerodynamice przy prędkości 240 km/h samochód generuje aż o 24 proc. większy docisk niż 12C. Nowy McLaren trafi do salonów jeszcze tej wiosny. Auto oferowane będzie jako dwumiejscowe coupe lub kabriolet. Więcej na ten temat przeczytasz TUTAJ.](https://i.iplsc.com/0003521CAHNVD82M-C322-F4.webp)
















































Samochód napędzany jest elektrycznym silnikiem trakcyjnym o mocy 81,4 kW (109 KM) i momencie obrotowym 285 Nm. Energia elektryczna magazynowana jest w akumulatorach litowo-jonowych o pojemności 27 kWh. Dzięki nim, na jednym ładowaniu, w zależności od warunków ruchu, auto pokonać może dystans do 200 km.
Napęd przekazywany jest na koła przednie za pośrednictwem jednostopniowej przekładni redukcyjnej. Układ ten zapewnia przyspieszenie 0-100 km/h w czasie poniżej 12 sekund oraz prędkość maksymalną 145 km/h.
Standardowy, "pokładowy" prostownik-ładowarka o mocy 6,6 kW umożliwia pełne naładowanie akumulatorów w czasie pięciu godzin, zależnie od natężenia prądu w lokalnej sieci elektrycznej. Przy zastosowaniu ładowarki prądu stałego (100 kW) ładowanie do 80 procent pojemności trwać ma 25 minut (lub 33 minuty z ładowarki 50 kW).

Auto oferowane ma być na rynkach Starego Kontynentu z siedmioletnią gwarancją limitowaną przebiegiem 150 tys. km.

W Szwajcarii Koreańczycy zaprezentowali również nowy układ hybrydowy opracowany z myślą o kolejnych pojazdach spod znaku Kii i Hyundaia. System składa się ze spalinowego silnika trakcyjnego, niewielkiego ołowiowo-węglowego akumulatora i małej jednostki elektrycznej.
Akumulator dostarcza również energii dla elektrycznego kompresora zapewniającego wydajniejszą pracę silnika spalinowego przy niskich prędkościach obrotowych. W ograniczonym zakresie prędkości za napęd odpowiadać może wyłącznie silnik elektryczny.
W Genewie zaprezentowano również pierwszą zautomatyzowaną, dwusprzęgłową skrzynię biegów Kii o siedmiu przełożeniach.