Dacia Duster i Bigster rozbija bank nowym napędem. Auto 4x4 z hybrydą i LPG

Dacia Duster i Bigster dostępne będą z nowym układem napędowym. Połączy hybrydę, instalację LPG i napęd na cztery koła.
Dacia Duster i Bigster dostępne będą z nowym układem napędowym. Połączy hybrydę, instalację LPG i napęd na cztery koła.Maciej OlesiukINTERIA.PL

Spis treści:

  1. Jak działa nowy napęd w Dacii Duster i Bigster?
  2. Jakie zużycie paliwa w Dacii Duster i Bigster hybrid-G 150 4x4?
  3. Jakie tryby pracy w Dacii Duster i Bigster hybrid-G 150 4x4?

Jak działa nowy napęd w Dacii Duster i Bigster?

Granatowy SUV marki Dacia z francuskimi tablicami rejestracyjnymi stoi w przestronnej hali na betonowej podłodze; samochód zwraca uwagę nowoczesnymi, wyrazistymi tylnymi lampami i masywną sylwetką.
Sercem nowego napędu Dacii Bigster i Duster jest trzycylindrowy uturbiony silnik benzynowy o pojemności 1,2 l generujący 140 KM. Wspomaga go 16-konny rozruszniko-alternator.Maciej OlesiukINTERIA.PL
Nowoczesny samochód osobowy typu SUV o sportowym wyglądzie, niebieski lakier metalik, charakterystyczny grill i wyraziste reflektory, pojazd stoi w jasnym, minimalistycznym wnętrzu, na tle ściany i częściowo widocznej grafiki z motywem drogi.
Cały nowy układ napędowy Dacii Bigster i Duster generuje 154 KM mocy systemowej.Maciej OlesiukINTERIA.PL

Jakie zużycie paliwa w Dacii Duster i Bigster hybrid-G 150 4x4?

Nowoczesny, biały SUV marki Dacia Duster prezentowany w jasnym, przemysłowym wnętrzu, z widocznymi, wyrazistymi detalami tylnej części pojazdu i charakterystycznym oświetleniem.
Po napełnieniu obu 50-litrowych zbiorników na paliwo i gaz Dacia Duster hybrid-G 150 4x4 ma oferować nawet 1,5 tys. km zasięgu.Maciej OlesiukINTERIA.PL

Jakie tryby pracy w Dacii Duster i Bigster hybrid-G 150 4x4?

  • Auto: samochód automatycznie przełącza się pomiędzy trybami na przód i na cztery koła
  • Eco: zorientowany jest na oszczędność paliwa i możliwość przejścia do trybu na cztery koła w przypadku niedostatecznej przyczepności
  • Snow: zapewnia pewniejsze prowadzenie w trybie 4x4 na drogach o słabej przyczepności
  • Mud/Sand: wymusza tryb 4x4 w grząskim terenie
  • Lock: do jazdy w off-roadzie w bardzo nierównym terenie z niską prędkością
  • Hill Descent Control: zapewnia kontrolę nad układem kierowniczym i stałą prędkość przy jeździe w dół po śliskiej nawierzchni (w zakresie prędkości od 3 do 30 km/h)
Panel sterowania samochodu z widoczną dźwignią zmiany biegów automatycznych, pokrętłem do obsługi trybów jazdy oraz przyciskiem elektronicznego hamulca postojowego. Całość umieszczona w eleganckiej konsoli środkowej nowoczesnego wnętrza pojazdu.
Trybami pracy układu napędowego można sterować za pomocą specjalnego pokrętła znajdującego się obok dźwigni zmiany biegów.Maciej OlesiukINTERIA.PL
Wyświetlacz samochodu prezentuje schemat pracy układu napędowego samochodu elektrycznego, z zaznaczonym przepływem energii między silnikiem a kołami oraz ikonami różnych funkcji samochodu.
Niezbędne informacje na temat pracy całego układu kierowca znajdzie na 10-calowym ekranie multimediów. Maciej OlesiukINTERIA.PL
Jasny emblemat z napisem 4x4 umieszczony na ciemnej powierzchni pojazdu wyróżnia się na tle metalicznej karoserii.
Dacia chwali się, że układ hybrid-G 150 4x4 to pierwsze takie rozwiązanie na świecie. Maciej OlesiukINTERIA.PL
Podjechał na stację benzynową, rozlał paliwo, podpalił i... odjechałPolsat News