Czy to jeszcze Cadillac?

Trwa ofensywa Cadillaca, który systematycznie wprowadzana do sprzedaży nowe modele. W 2003 roku zaprezentowano CTS-a, rok później SRX-a i XLR-a, a w tym roku - STS-a oraz mocne STS-V i XLR-V.

Kliknij
KliknijINTERIA.PL

Na tegorocznym salonie we Frankfurcie przedstawiony zostanie natomiast Cadillac BLS. To nowy sedan klasy średniej.

BLS jest pierwszym samochodem w historii marki, który napędzany będzie silnikiem Diesla. Oprócz 150-konnej jednostki wysokoprężnej wybierać będzie można silniki benzynowe o mocach 175, 210 i 255 KM. Silniki umieszczone będą oczywiście z przodu, jednak nie będziemy mieli do czynienia z klasycznym układem, w którym napędzane są koła tylne. Amerykańska firma zdecydowała się przekazywać napęd na koła przednie.

INTERIA.PL

Diesel, przedni napęd... można spytać, czy to jeszcze Cadillac?

Sam producent chyba zdaje sobie sprawę z takich dylematów, bowiem wskazuje, że... pionowe tylne światła nie pozostawiają wątpliwości, że BLS jest Cadillakiem. No cóż...

Samochód wyposażono w centralnie umieszczone na małym spojlerze trzecie światło stopu wykonane w technologii LED. Z boku w oczy rzuca się chromowana listwa biegnąca tuż poniżej linii okien. Pochromowano również grill.

Wnętrze wykończono luksusowo. Skórzana kierownica ma trzy ramiona, na środku konsoli znalazł się analogowy zegar. Okrągłe wskaźniki na desce rozdzielczej mają białe cyfry i czerwone podświetlenie.

Pasażerowie mają do dyspozycji m.in. sprzęt grający Bose, nawigację satelitarną z ekranem dotykowym i telefon w systemie Bluetooth ze sterowaniem na kierownicy.

INTERIA.PL

Po raz pierwszy Cadillac będzie napędzany Dieslem. Jest to wykonany w technologii common-rail silnik o pojemności 1.9l i mocy 150 KM, wyposażony w filtr cząstek stałych, dzięki czemu spełnia normę czystości spalin Euro4.

Wszystkie jednostki benzynowe posiadają doładowanie. Począwszy od dwulitrowego silnika czterocylindrowego, który występuje w wariantach o mocy 175 i 210 KM, aż po jednostkę sześciocylindrową o pojemności 2.8l ze sprężarką o zmiennej geometrii i zmiennej długości dolotu o mocy 255 KM. W zależności od silnika napęd jest przekazywany za pośrednictwem pięcio- lub sześciobiegowych przekładni manualnych lub automatycznych.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas