Czy A3 numer 3 powtórzy sukces poprzedników?

Na salonie samochodowym w Genewie debiutuje najnowsze wcielenie audi A3.

article cover
Informacja prasowa (moto)

Genewa 2012

Lamborghini Aventador Jinteria.pl
Ferrari F12 Berlinettainteria.pl
Maybachinteria.pl
Rover Evoque Cabrio conceptinteria.pl
Nissan "zaproszenie"interia.pl
Rinspeed concept carinteria.pl
Rinspeed concept carinteria.pl
Rolls Royceinteria.pl
Renault Twizyinteria.pl
Peugeot 4008interia.pl
Volvo V40interia.pl
Peugeot 208interia.pl
Peugeot 208interia.pl
Maserati GranTurismo Sportinteria.pl
Maserati GranTurismo Sportinteria.pl
Fisker Karma hybridinteria.pl
Bugatti Veyron Grand Sport Vitesseinteria.pl
Volkswagen Cross Coupe hybrid concept carinteria.pl
Giugiaro Brivido Conceptinteria.pl
Opel Mokkainteria.pl
Ford B-Maxinteria.pl
Aston Martininteria.pl
Citroen Berlingointeria.pl
Bentley EXP 9 F concept carinteria.pl
Lamborghini Aventador Jinteria.pl
Bentley EXP 9 F concept carinteria.pl
Fiat 500Linteria.pl
Bugatti Veyron Grand Sport Vitesseinteria.pl
Chevrolet volt. Samochód Roku 2012. W Genewie "tankował" go ...amerykański policjantinteria.pl
Prototyp Vredesteininteria.pl
Prototyp Vredesteininteria.pl
Prototyp Vredesteininteria.pl
Nowe mitsubishi outlanderinteria.pl
Nowe mitsubishi outlanderinteria.pl
Dacia lodgyinteria.pl
Dacia lodgyinteria.pl
Dacia lodgyinteria.pl
Hybrydowy yaris, premiera Toyoty w Genewieinteria.pl
Hybrydowy yarisinteria.pl
Hybrydowy yarisinteria.pl
Lancia flaviainteria.pl
Fiat 500Linteria.pl
Fiat 500Linteria.pl
Fiat 500Linteria.pl
Fiat 500Linteria.pl
Fiat 500Linteria.pl
Fiat 500Linteria.pl
Ferrari F12interia.pl
Ferrari F12interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
Elektryczny smart brabusinteria.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
Volvo V40interia.pl
Volvo V40interia.pl
Volvo V40interia.pl
Volvo V40interia.pl
Volvo V40interia.pl
Volvo V40interia.pl
Nowe volvo S40interia.pl
Volvo V40interia.pl
Volvo V40interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
Prototyp Nissana invitationinteria.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl

Wprowadzona na rynek w 1996 r. pierwsza generacja tego luksusowego kompaktu sprzedała się w 880 tys. egzemplarzy. Druga, produkowana od 2003 r., znalazła 1,8 mln nabywców. Czy A3 numer 3 powtórzy sukces poprzedników?

Nowa "a-trójka" przy praktycznie identycznej z wcześniejszą wersją długości (4237 mm) i wysokości (1421 mm) jest o 12 mm od niej szersza (1777 mm) i ma zwiększony o 23 mm rozstaw osi (2601 mm). Pojemność bagażnika: 365 litrów.

Dzięki wykonanym z aluminiom przednim błotnikom i pokrywie silnika oraz szerokiemu zastosowaniu w innych elementach nadwozia wysoko wytrzymałej stali masę samochodu udało się zmniejszyć o co najmniej 80 kg (trzydrzwiowe A3 1.4 TFSI waży 1175 kg). Jest to szczególnie ważne przy obecnych dążeniach do maksymalnego ograniczenia zużycia paliwa, a co za tym idzie emisji dwutlenku węgla. Audi A3 z silnikiem 1.6 TDI, które pojawi się w sprzedaży nieco później, ale jeszcze w 2012 r., ma spalać w cyklu mieszanym zaledwie 3,8 litra oleju napędowego na 100 km!

Oszczędności oszczędnościami, ale Audi chce, by pamiętać, że model A3 to przedstawiciel klasy premium. Ma o tym zaświadczać sportowo stylizowana sylwetka auta oraz całkowicie przeprojektowane, eleganckie jego wnętrze, wykonane jak zwykle w przypadku pojazdów tej marki bardzo starannie i z wysokiej jakości materiałów.

Informacja prasowa (moto)

Nowe A3 będzie oferowane w trzech poziomach wyposażenia: Attraction, Ambition i Ambiente. Już w najuboższej wersji klient otrzyma samochod z manualną klimatyzacją, siedmioma poduszkami powietrznymi (w tym chorniącą kolana) i komputerem pokładowym. Jako opcja będą dostępne liczne, znane z innych samochodów Audi wyrafinowane dodatki, poprawiające komfort i bezpieczeństwo podróżowania (w bogatszych odmianach niektóre z nich występować mają jako standard).

Informacja prasowa (moto)

Nabywca "a-trójki" będzie mógł początkowo wybierać spośród trzech, jak twierdzi producent, gruntownie zmodernizowanych silników: benzynowych 1.4 TFSI (122 KM, 200 Nm dostępnych od 1500 obr/min, 9,3 sekundy od 0 do 100 km/godz., prędkość maksymalna 203 km/godz, zużycie paliwa w cyklu mieszanym 5,2 l/100 km) i 1.8 TFSI (180 KM, 250 Nm między 1250 a 5000 obr./min, 7,2 s od 0 do 100 km/godz., prędkość maksymalna 232 km/godz., spalanie 5,6 l/100 km) oraz diesla 2.0 TDI (134 KM, 320 Nm, 8,6 s, 216 km/godz., 4,1 l/100 km). Mają one zużywać średnio o 12 proc. mniej paliwa niż wcześniej stosowane jednostki napędowe.

Informacja prasowa (moto)

Silniki 1.4 TFSI i 2.0 TDI współpracować będą z manualnymi skrzyniami sześciobiegowymi. 1.8 TFSI - z siedmiobiegową skrzynią S tronic.

W nieodległej przyszłości w sprzedaży mają pojawić się inne wersje audi A3: 4x4 (stały napęd na cztery koła), wykorzystujące nowatorską technologię "cylinder na żądanie". Trwają też prace nad odmianą hybrydową oraz napędzaną gazem ziemnym.

Nowe A3 zawita do niemieckich salonów sprzedaży latem tego roku (nie wiadomo jeszcze kiedy pojawi się w Polsce). Ile będzie kosztować? Bazową wersję z podstawowym silnikiem w Niemczech wyceniono na 21 600 euro.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas