Cupra Ateca po face liftingu

Po niedawno zaprezentowanej zmodernizowanej odsłonie modelu Ateca, przyszedł czas na odświeżenie także jej topowej odmiany, sprzedawanej pod marką Cupra

Cupra Ateca
Cupra AtecaInformacja prasowa (moto)

Atecę po liftingu wydłużono o 10 mm do 4386 mm i obniżono o 2 mm do 1599 mm. Auto ma teraz wyraźnie zmieniony pas przedni z bardziej agresywnym zderzakiem, większym grillem i smuklejszymi reflektorami. Zmiany z tyłu to głównie odświeżone światła z dynamicznymi kierunkowskazami. W karoserię wtopiono srebrne i miedziane detale, a dyfuzor poniżej grilla i obudowa przednich świateł przeciwmgłowych zyskały aluminiowe wykończenie.

Kierowcy mogą wybierać m.in. spomiędzy 6 rodzajów felg, w tym specjalnych wersji Sports Black oraz Copper, a także 6 kolorów karoserii. Fani unikalnych wrażeń dźwiękowych mogą również zamówić układ wydechowy firmy Akrapovič.

We wnętrzu pojawiła się między innymi nowa kierownica wyposażona w przyciski zapłonu oraz wyboru trybu jazdy, a także aluminiowe, sportowe pedały. Dzięki zamontowaniu większych łopatek skrzyni biegów przy kierownicy zmiana biegów stała się łatwiejsza i bardziej płynna. Do jazdy mają zachęcić również przednie fotele kubełkowe dostępne w standardowym wyposażeniu.

Cupra AtecaInformacja prasowa (moto)

Design wnętrza stał się bardziej wyrazisty dzięki elementom w kolorze miedzi i ciemnego aluminium, metalowym obudowom nawiewów i radia oraz podświetlanym portom USB C - po dwóch z przodu i z tyłu pojazdu. W standardowej wersji znajdziemy fotele kubełkowe z tapicerką Dinamica z elementami skóry ekologicznej, elementy dekoracyjne deski rozdzielczej w kolorze ciemnego aluminium oraz obicie drzwi ze skóry ekologicznej z przeszyciem w kolorze miedzi. Z kolei osoby, które zdecydują się na opcjonalną tapicerkę, otrzymają fotele kubełkowe z tapicerką z perforowanej skóry naturalnej Nappa w kolorze Petrol Blue i skóry ekologicznej z opcją elektrycznego sterowania fotelem i funkcją pamięci. 

Cupra Ateca 2020

Cupra Ateca 
Cupra Ateca 
Cupra Ateca 
Cupra Ateca 
Cupra Ateca 
Cupra Ateca 
Cupra Ateca 
Cupra Ateca 
Cupra Ateca 
Cupra Ateca 
Cupra Ateca 
Cupra Ateca 

Zmodernizowana Ateca ma także nowe wirtualne zegary, wyświetlane na ekranie o przekątnej 10,25 cala. Zapożyczono je z nowego Leona, podobnie jak zupełnie nowy system multimedialny. Jego najdroższa wersja ma 9,2-calowy wyświetlacz, który udało się wpasować w miejsce po poprzednim systemie, który oferował maksymalnie 8 cali.

Zmian nie znajdziemy natomiast pod maską - tam nadal rezyduje 2-litrowa jednostka TSI o mocy 300 KM i generująca 400 Nm momentu obrotowego. Do standardu należy siedmiobiegowa przekładnia DSG. Przyspieszenie do 100 km/h trwa 4,9 s, a prędkość maksymalna wynosi 247 km/h.

Cupra AtecaInformacja prasowa (moto)

O dobre zachowanie na drodze dba napęd 4Drive z zawieszeniem adaptacyjnym. Kierowca ma do dyspozycji sześciu programów jazdy: Normal, Sport, CUPRA, Snow, Off-road lub indywidualny. Układ hamulcowy sygnowany jest logo Brembo.  Rozpoczęcie sprzedaży Cupry Ateki po face liftingu zaplanowano na drugą połowę roku.

Cupra Ateca 2020 
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas