BYD Atto 2 w Polsce. Ceną 129 tys. zł deklasuje konkurencję

BYD Atto 2, kompaktowy SUV chińskiej marki, debiutuje na polskim rynku. Samochód nie przyciąga wyborem napędów, ale oferuje bogate wyposażenie standardowe i atrakcyjne ceny.

BYD Atto 2 już w Polsce. Cena katalogowa od 129 900 zł.
BYD Atto 2 już w Polsce. Cena katalogowa od 129 900 zł.materiały prasowe

BYD Atto 2 to model, którym producent chce zawalczyć o klientów poszukujących kompaktowych SUV-ów z napędem elektrycznym. Chiński producent podkreśla, że jest to "najbardziej przystępny cenowo model w ofercie marki".

Samochód ma 4 310 mm długości, 1830 mm szerokości i 1 675 mm wysokości. Rozstaw osi to natomiast 2 620 mm. Jeśli chodzi o pojemność bagażnika, BYD Atto 2 oferuje 400 litrów. Po złożeniu tylnej kanapy przestrzeń ta rośnie do 1 340 litrów.

Jakie napędy w BYD Atto 2?

BYD Atto 2 jest dostępne w tylko jednej wersji napędowej. Oferuje 177 KM, 290 Nm i napęd na przednią oś. Samochód rozpędza się od 0 do 100 km/h w 7,9 sekundy i może jechać z maksymalną prędkością 160 km/h. Za magazynowanie energii odpowiada akumulator o pojemności 45,1 kWh. Zapewnia on zasięg do 312 km w cyklu mieszanym (według norm WLTP) oraz do 463 km w mieście.

Akumulator o pojemności 45,1 kWh zapewnia zasięg do 312 km w cyklu mieszanym (według norm WLTP) oraz do 463 km w mieście.
Akumulator o pojemności 45,1 kWh zapewnia zasięg do 312 km w cyklu mieszanym (według norm WLTP) oraz do 463 km w mieście.materiały prasowe

Samochód obsługuje ładowanie prądem DC o mocy do 65 kW, czyli stosunkowo niewielkiej. Z uwagi na przeciętną pojemność akumulatora, czas ładowania z poziomu 10 do 80 proc. to wciąż tylko 37 minut. Standardowa trójfazowa ładowarka prądu przemiennego o mocy 11 kW pozwala natomiast na uzupełnienie energii od 0 do 100 proc. w 5,5 godziny.

Wersje wyposażenia BYD Atto 2

Obecnie klienci BYD, którzy rozważają zakup Atto 2, mogą wybrać jedną z dwóch wersji wyposażenia. W podstawowej odmianie, Active, znajdziemy m.in.:

  • 17-calowe felgi aluminiowe
  • światła LED
  • panoramiczny dach
  • czujniki parkowania z tyłu
  • kamerę cofania
  • 8,8-calowy wyświetlacz wskaźników
  • 10,1-calowy obrotowy ekran multimediów
  • tapicerkę ze skóry wegańskiej

W wyższej odmianie, Boost, klienci mogą liczyć m.in. na:

  • podgrzewanie przednich foteli i kierownicy
  • czujniki parkowania z przodu
  • kamerę 360 stopni
  • 12,8-calowy obrotowy ekran multimediów
  • indukcyjną ładowarkę
Obecnie BYD Atto 2 będzie oferowane w dwóch wersjach wyposażenia - Active i Boost.
Obecnie BYD Atto 2 będzie oferowane w dwóch wersjach wyposażenia - Active i Boost.materiały prasowe

Ile kosztuje BYD Atto 2? Ceny i konkurencja

Podstawowa odmiana Active kosztować będzie 129 900 zł, a wersja Boost 141 tys. zł. Samochód będzie również objęty programem dopłat "NaszEauto".

Ceny BYD Atto 2 startują od 129 900 zł. Samochód objęty jest również programem dopłat "NaszEauto".
Ceny BYD Atto 2 startują od 129 900 zł. Samochód objęty jest również programem dopłat "NaszEauto".materiały prasowe

Polskie przedstawicielstwo BYD zapowiada, że jeszcze w tym roku do oferty dołączy topowa wersja Comfort. Będzie ona wyposażona w większy akumulator i mocniejszy silnik i zapewni zasięg do 420 km. Wyróżniać się będzie także podparciem lędźwiowym fotela kierowcy czy wydajniejszą ładowarką bezprzewodową. Pełna specyfikacja tej odmiany zostanie podana bliżej rynkowej premiery, w trzecim kwartale 2025 roku.

Jak BYD Atto 2 prezentuje się na tle konkurencji? Kia EV3 również ma tylko jeden wariant mocy (204 KM), ale jest on mocniejszy od chińskiego modelu. Ponadto EV3 już w standardzie ma większy akumulator (58,3 kWh) zapewniający zasięg do 436 km w cyklu mieszanym (według norm WLTP). Cena katalogowa wersji podstawowej wynosi 166 900 zł (rok produkcji i modelowy 2025). Na wyposażeniu znajdziemy jednak m.in. większe ekrany wskaźników i multimediów (12,3 cala) czy czujniki parkowania także z przodu.

Peugeot E-2008 również jest dostępny w dwóch wariantach napędu. W podstawie znajdziemy układ o mocy 136 KM i akumulator o pojemności 46,3 kWh. W cyklu mieszanym zasięg sięga 346 km. Podstawowa odmiana startuje cenowo od 147 450 zł (cena katalogowa samochodu na rok 2025). Na wyposażeniu znajdziemy m.in.: 3,5-calowy wyświetlacz między zegarami czy 10-calowy ekran multimediów.

Również Renault Megane E-Tech dostępne jest w dwóch wersjach napędowych. Podstawowa wersja oferuje 130 KM i akumulator o pojemności 60 kWh. Zasięg w cyklu mieszanym sięga 469 km. W podstawowej odmianie wyposażenia klienci znajdą m.in. 12,3-calowy wyświetlacz wskaźników, 9-calowy wyświetlacz multimediów czy 18-calowe felgi aluminiowe. Katalogowa cena bazowej odmiany startuje 174 900 zł.

197 KM i 7 lat gwarancji za 98 tys. zł. Sprawdzany nowe MG ZS hybryd+INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?