BYD Atto 2 w Polsce. Ceną 129 tys. zł deklasuje konkurencję
BYD Atto 2, kompaktowy SUV chińskiej marki, debiutuje na polskim rynku. Samochód nie przyciąga wyborem napędów, ale oferuje bogate wyposażenie standardowe i atrakcyjne ceny.

Spis treści:
BYD Atto 2 to model, którym producent chce zawalczyć o klientów poszukujących kompaktowych SUV-ów z napędem elektrycznym. Chiński producent podkreśla, że jest to "najbardziej przystępny cenowo model w ofercie marki".
Samochód ma 4 310 mm długości, 1830 mm szerokości i 1 675 mm wysokości. Rozstaw osi to natomiast 2 620 mm. Jeśli chodzi o pojemność bagażnika, BYD Atto 2 oferuje 400 litrów. Po złożeniu tylnej kanapy przestrzeń ta rośnie do 1 340 litrów.
Jakie napędy w BYD Atto 2?
BYD Atto 2 jest dostępne w tylko jednej wersji napędowej. Oferuje 177 KM, 290 Nm i napęd na przednią oś. Samochód rozpędza się od 0 do 100 km/h w 7,9 sekundy i może jechać z maksymalną prędkością 160 km/h. Za magazynowanie energii odpowiada akumulator o pojemności 45,1 kWh. Zapewnia on zasięg do 312 km w cyklu mieszanym (według norm WLTP) oraz do 463 km w mieście.

Samochód obsługuje ładowanie prądem DC o mocy do 65 kW, czyli stosunkowo niewielkiej. Z uwagi na przeciętną pojemność akumulatora, czas ładowania z poziomu 10 do 80 proc. to wciąż tylko 37 minut. Standardowa trójfazowa ładowarka prądu przemiennego o mocy 11 kW pozwala natomiast na uzupełnienie energii od 0 do 100 proc. w 5,5 godziny.
Wersje wyposażenia BYD Atto 2
Obecnie klienci BYD, którzy rozważają zakup Atto 2, mogą wybrać jedną z dwóch wersji wyposażenia. W podstawowej odmianie, Active, znajdziemy m.in.:
- 17-calowe felgi aluminiowe
- światła LED
- panoramiczny dach
- czujniki parkowania z tyłu
- kamerę cofania
- 8,8-calowy wyświetlacz wskaźników
- 10,1-calowy obrotowy ekran multimediów
- tapicerkę ze skóry wegańskiej
W wyższej odmianie, Boost, klienci mogą liczyć m.in. na:
- podgrzewanie przednich foteli i kierownicy
- czujniki parkowania z przodu
- kamerę 360 stopni
- 12,8-calowy obrotowy ekran multimediów
- indukcyjną ładowarkę

Ile kosztuje BYD Atto 2? Ceny i konkurencja
Podstawowa odmiana Active kosztować będzie 129 900 zł, a wersja Boost 141 tys. zł. Samochód będzie również objęty programem dopłat "NaszEauto".

Polskie przedstawicielstwo BYD zapowiada, że jeszcze w tym roku do oferty dołączy topowa wersja Comfort. Będzie ona wyposażona w większy akumulator i mocniejszy silnik i zapewni zasięg do 420 km. Wyróżniać się będzie także podparciem lędźwiowym fotela kierowcy czy wydajniejszą ładowarką bezprzewodową. Pełna specyfikacja tej odmiany zostanie podana bliżej rynkowej premiery, w trzecim kwartale 2025 roku.
Jak BYD Atto 2 prezentuje się na tle konkurencji? Kia EV3 również ma tylko jeden wariant mocy (204 KM), ale jest on mocniejszy od chińskiego modelu. Ponadto EV3 już w standardzie ma większy akumulator (58,3 kWh) zapewniający zasięg do 436 km w cyklu mieszanym (według norm WLTP). Cena katalogowa wersji podstawowej wynosi 166 900 zł (rok produkcji i modelowy 2025). Na wyposażeniu znajdziemy jednak m.in. większe ekrany wskaźników i multimediów (12,3 cala) czy czujniki parkowania także z przodu.
Peugeot E-2008 również jest dostępny w dwóch wariantach napędu. W podstawie znajdziemy układ o mocy 136 KM i akumulator o pojemności 46,3 kWh. W cyklu mieszanym zasięg sięga 346 km. Podstawowa odmiana startuje cenowo od 147 450 zł (cena katalogowa samochodu na rok 2025). Na wyposażeniu znajdziemy m.in.: 3,5-calowy wyświetlacz między zegarami czy 10-calowy ekran multimediów.
Również Renault Megane E-Tech dostępne jest w dwóch wersjach napędowych. Podstawowa wersja oferuje 130 KM i akumulator o pojemności 60 kWh. Zasięg w cyklu mieszanym sięga 469 km. W podstawowej odmianie wyposażenia klienci znajdą m.in. 12,3-calowy wyświetlacz wskaźników, 9-calowy wyświetlacz multimediów czy 18-calowe felgi aluminiowe. Katalogowa cena bazowej odmiany startuje 174 900 zł.