BMW M5 CS. Najmocniejsze w historii!

Wreszcie jest! BMW oficjalnie zaprezentowało wyczekiwane od wielu miesięcy M5 w najmocniejszej odmianie CS. Limitowany model trafi do salonów niemieckiej marki już wiosną.

BMW M5 CS
BMW M5 CSInformacja prasowa (moto)

Nowe BMW M5 CS mierzy 5001 mm długości, 1903 mm szerokości i 1468 mm wysokości. Z zewnątrz samochód wyróżniają - wykończone na złoto-brązowy kolor: ramka atrapy chłodnicy oraz znaczki BMW M5 CS na grillu, skrzelach M, przednich błotnikach i klapie tylnej. Ten sam odcień mają również 20-calowe kute obręcze kół M Y Spoke. Listwy progowe mają podświetlane znaczki M5 CS.

Maska, przedni splitter, lusterka zewnętrzne oraz spojler i dyfuzor tylny, a także osłona silnika i tłumik wlotu powietrza, są wykonane z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP) z częściowo widoczną strukturą włókien. Ciekawym akcentem są - świecące na żółto - elementy świetlne w kształcie litery L w reflektorach laserowych. Układ wydechowy standardowo wykonany ze stali nierdzewnej i ma cztery końcówki. Za zatrzymanie odpowiadają węglowo-ceramiczne hamulce z lakierowanymi na czerwono lub złoto zaciskami.

Biorąc pod uwagę pogoń za drakońskimi limitami emisji spalin, nowe M5 CS wydaje się być żywą skamieliną, co z punktu widzenia fanów marki stanowi ogromną zaletę. Pod maską auta znajdziemy silnik V8 o pojemności 4,4 l z doładowaniem (twin power turbo), podwójnym vanosem i systemem valvetronic. Jednostka generuje moc aż 635 KM (6000 obr./min), co oznacza, że mamy do czynienia z najpotężniejszym modelem z homologacją drogową w historii BMW M! Maksymalny moment obrotowy - 750 Nm - dostępny jest już od 1800 obr./min (do 5950 obr./min).

BMW M5 CS

BMW M5 CS  
BMW M5 CS  
BMW M5 CS  
BMW M5 CS  
BMW M5 CS  
BMW M5 CS  
BMW M5 CS  
BMW M5 CS  
BMW M5 CS  
BMW M5 CS  
BMW M5 CS  
BMW M5 CS  
BMW M5 CS  
BMW M5 CS  
BMW M5 CS  
BMW M5 CS  
BMW M5 CS  
BMW M5 CS  
BMW M5 CS  
BMW M5 CS  
BMW M5 CS  
BMW M5 CS  
BMW M5 CS  
BMW M5 CS  
BMW M5 CS  
BMW M5 CS  
BMW M5 CS  
BMW M5 CS  

Wyposażenie standardowe obejmuje 8-stopniową skrzynię M Steptronic z układem Drivelogic oraz napęd na wszystkie koła M xDrive. Kierowca może jednak wybrać tryb 2WD i poluzować nieco wodze fantazji. Warunek? Musi mieć szybkie ręce - auto przyspiesza do 100 km/h w 3,0 s. Po 10,4 s od startu prędkościomierz wskazuje już 200 km/h. Prędkość maksymalna to - ograniczone elektronicznie - 305 km/h.

BMW M5 CSInformacja prasowa (moto)

We wnętrzu, na osobnych, wykonanych częściowo z włókien węglowych, kubełkowych fotelach podróżować mogą cztery osoby. Standardem jest czarna tapicerka ze skóry Merino z czerwonymi przeszyciami. Zadbano o takie detale, jak podświetlane logo M5 w zagłówkach, które zdobi kontur legendarnego toru Nürburgring. Obszyta alcantarą kierownica ma środkowy znacznik na godzinie dwunastej, co jest praktyką stosowaną w samochodach sportowych. Łopatki zmiany biegów są wykonane z karbonu, a panele ozdobne na ramionach kierownicy zdobi czarny chrom.

BMW nie opublikowało jeszcze cennika nowego M5 CS. Firma obiecuje jednak, że auto pojawi się w salonach już wiosną.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas