BAIC BJ30e już w Polsce. 800 km zasięgu za 185 tys. zł
BAIC BJ30e to kolejny samochód w polskiej ofercie chińskiej marki, radzącej sobie u nas lepiej niż uznani producenci działający w Europie od lat. Nowy model zwraca na siebie uwagę m.in. wyposażeniem oraz atrakcyjnymi zobowiązaniami finansowymi.

Spis treści:
BAIC BJ30e to kolejny model chińskiego producenta, który trafia do naszego kraju. Wiele osób może jeszcze nie kojarzyć takiej marki, ale trzeba zdawać sobie sprawę, że bez wątpienia nie jest to nowicjusz w branży motoryzacyjnej. BAIC, czyli Beijing Automotive Industry Holding Co., Ltd. to jeden z najstarszych producentów samochodów w Chinach. Firma została bowiem założona w 1958 roku.
Koncern BAIC jest jednym z największych producentów samochodów w Chinach i zarazem trzecią największą firmą motoryzacyjną w Państwie Środka, jeśli chodzi o roczne przychody. Do tej pory z taśm fabryk grupy wyjechało ok. 32 mln samochodów, które trafiły na drogi ponad stu krajów całego świata.
W Polsce marka zyskuje na popularności. W 2024 roku zarejestrowała w naszym kraju 1 731 samochodów. To oznacza wynik lepszy od tak uznanych na Starym Kontynencie producentów jak Subaru (1 076 egzemplarzy) i Alfa Romeo (1 523 sztuki). Co więcej, dzięki takiej sprzedaży BAIC zapewnił sobie pozycję wicelidera w kategorii chińskich producentów.
Jak wygląda BAIC BJ30e?
Marka nie zamierza jednak zwalniać tempa i wprowadza do oferty kolejne modele. Efektem jest właśnie zaprezentowanie wspomnianego modelu BJ30e na Poznań Motor Show 2025. Samochód ma następujące rozmiary:
- Wysokość: 4 730 mm
- Szerokość: 1 910 mm
- Wysokość: 1 790 mm
- Rozstaw osi: 2 820 mm
Stylistycznie zachowuje on pewną ciągłość w odniesieniu do większych modeli z serii BJ - m.in. charakterystyczną pięcioelementową osłonę chłodnicy z wkomponowanymi w nią reflektorami.
Jaki napęd ma BAIC BJ30e?
Sercem układu napędowego jest 1,5 litrowa jednostka benzynowa (154 KM i 230 Nm), która współpracuje z dwoma silnikami elektrycznymi. Ten znajdujący się z przodu generuje 177 KM i 315 Nm momentu obrotowego.
Druga jednostka elektryczna, ulokowana na tylnej osi, zapewnia 75 KM i 135 Nm. Przednia i tylna oś nie są ze sobą połączone. Układ hybrydowy (silnik spalinowy plus jednostka elektryczna z przodu) oferuje 280 KM. Cały zestaw (w połączeniu z tylnym silnikiem elektrycznym) zapewnia 408 KM i 685 Nm. BAIC BJ30e rozpędza się do 100 km/h w 6,9 sekundy.

W czasie jazdy miejskiej i przy prędkościach do 70 km/h samochód może poruszać się w trybie elektrycznym korzystając z energii zgromadzonej w akumulatorze o pojemności 1,67 kWh. Auto może odzyskiwać energię dzięki rekuperacji, ale może też doładowywać akumulator za pomocą silnika spalinowego. Wówczas benzynowa jednostka może pełnić rolę wyłącznie generatora prądu, a koła wprawiać w ruch będą silniki elektryczne. W razie potrzeby silnik elektryczny może jednak bezpośrednio przenosić napęd na koła.
Zgodnie z danymi producenta zużycie paliwa ma wynosić ok. 6,45 litra na 100 km. Oznacza to, że na jednym tankowaniu BJ30e ma przejechać do 800 km.
Samochód wyposażony jest w elektronicznie sterowany napęd na cztery koła, który w zależności od sytuacji może przenosić 100 proc. mocy na przód lub w proporcjach 50 na 50 na przód i tył. Ponadto BJ30e oferuje prześwit 215 mm przy pełnym obciążeniu i głębokość brodzenia do 450 mm. Kąty natarcia, rampowy i zejścia to odpowiednio 25 stopni, 21 stopni oraz 30 stopni.
Wyposażenie w BAIC BJ30e
Wnętrze BJ30e jest zdominowane przez ekrany. Znajdziemy tam 14,6-calowy wyświetlacz multimediów i 10,25-calowy ekran wskaźników. W standardzie nie brakuje również takich udogodnień jak np.:
- adaptacyjny tempomat
- system kamer 360 stopni
- czujniki martwego pola
- asystent zmiany pasa ruchu
- indukcyjna ładowarka
- dwustrefowa klimatyzacja
- podgrzewana kierownica
- siedzenie kierowcy z sześciostopniową elektryczną regulacją i pamięcią ustawień
- siedzenie pasażera z czterostopniową elektryczną regulacją
- ogrzewanie i wentylacja przednich foteli.

Bagażnik modelu BJ30e po złożeniu drugiego rzędu siedzeń może pomieścić 1 496 litrów. Co więcej, w standardzie otrzymujemy ukryty tak stolik kampingowy o nośności 15 kg.
Ile kosztuje BAIC BJ30e?
BAIC BJ30e dostępny jest obecnie tylko w jednej wersji wyposażenia, a jego ceny startują od 184 900 zł. Przedstawiciele firmy podkreślają, że wszystkie samochody są objęte gwarancją na pięć lat lub do 100 tys. km. Oprócz tego niezależnie oferowana jest pięcioletnia gwarancja na powłokę lakierniczą oraz dziesięcioletnia na perforację nadwozia. Ponadto samochody są objęte trzyletnim bezpłatnym assistance w Polsce i większości krajów europejskich.

