Audi A4. Oto całkowicie nowa generacja!

W gamie modelowej Audi pojawił się właśnie zupełnie nowy model A4. Czego spodziewać się można po kolejnym, piątym już, wcieleniu bestsellera z Ingolstadt?

Audi A4
Audi A4Informacja prasowa (moto)
A4 
Audi A4Informacja prasowa (moto)

Producent podkreśla, że samochód - pod każdym względem - opracowany został od podstaw. Karoseria mierzy teraz 4,73 m długości, 1,84 m szerokości i 1,43 m wysokości. Rozstaw osi to aż 2,82 m. Konstruktorom i stylistom udało się też uzyskać najlepszy w klasie współczynnik oporu powietrza. W sedanie wynosi on Cw=0,23, a w wersji Avant (czyli kombi) - 0,26. Bez wpływu na osiągi i zużycie paliwa nie pozostanie też znaczna redukcja masy. W zależności od wersji inżynierom udało się odchudzić auto nawet o 120 kg.

W konstrukcji zastosowano wiele innowacyjnych rozwiązań technicznych, których obsługa, dzięki nowemu wyświetlaczowi systemu Audi MMI, ma być bardziej intuicyjna. Należą do nich m.in. Audi virtual cockpit (czyli zastępujący zegary duży ekran o przekątnej 12,3 cala), reflektory diodowe Audi Matrix LED, Audi smartphone interface, system muzyczny Bang & Olufsen z dźwiękiem 3D, Audi phone box (umożliwiający bezprzewodowe ładowanie telefonu komórkowego), czy chociażby wyświetlacz HUD.

Początkowo klienci będą mieli do wyboru siedem silników: trzy benzynowe TFSI i cztery wysokoprężne TDI (o czterech lub sześciu cylindrach). Znacznie wzrosła moc tych ostatnich. Najsłabszy ma teraz 150 KM - najsilniejszy 272 KM. Co ważne, przy wzroście mocy, zużycie paliwa spadło nawet o 21 procent. Oczywiście mowa o cyklu pomiarowym.

Sześciobiegową manualną skrzynię biegów, siedmiostopniową przekładnię automatyczną S tronic (dostępną teraz również dla wersji z napędem na przednią oś) i ośmiostopniową automatyczną skrzynię tiptronic, zbudowano od nowa. Przekładnie automatyczne wyposażono w funkcję wolnego biegu, która pozwala zaoszczędzić paliwo. Selektywne sterowanie rozkładem momentów napędowych uzupełnia pracę napędu na przednią oś i stałego napędu na cztery koła quattro.

Audi A4

Audi A4 
Audi A4 
Audi A4 
Audi A4 
Audi A4 
Audi A4 
Audi A4 
Audi A4 
Audi A4 
Audi A4 
Audi A4 
Audi A4 
Audi A4 
Audi A4 
Audi A4 
Audi A4 
Audi A4 
Audi A4 
Audi A4 
Audi A4 

W przypadku najmocniejszych silników TDI, począwszy od roku 2016, Audi będzie na życzenie oferować sportowy mechanizm różnicowy, montowany na tylnej osi.

Audi A4 AvantInformacja prasowa (moto)

Przedstawiciele niemieckiej marki zwracają też uwagę na ogromny skok w dziedzinie komfortu i precyzji prowadzenia. To zasługa nowego, lekkiego, pięciowahaczowego zawieszenia obu osi i elektromechanicznego wspomagania kierownicy.

Audi A4Informacja prasowa (moto)

Nowe Audi A4 zadebiutuje we wrześniu na salonie we Frankfurcie i zaraz po premierze pojawi się w salonach. W porównaniu z poprzednimi modelami ich wyposażenie seryjne będzie o wiele bogatsze. Obejmie m.in. reflektory ksenonowe, bezkluczykowy system uruchamiania pojazdu, Bluetooth, system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select (w wersjach powyżej mocy 140 kW/190 KM) czy siedmiocalowy, kolorowy wyświetlacz MMI. Ceny nie są jeszcze znane.

Nowe Audi A4 
Audi A4 Avant 
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas